tips-huid-boost-slechte-nachtrust

8 manieren om je huid een boost te geven na een slechte nachtrust

Heb jij slecht geslapen en verraadt je gezicht dat direct? Je huid kan een flinke klap krijgen als je geen goede nachtrust hebt gehad, maar gelukkig zijn er heel wat dingen die je kan doen om je vermoeide huid een boost te geven als je een slechte nachtrust hebt gehad.

1. Drink veel water

Heb je heel slecht geslapen en zie je dat gelijk aan je huid? Dan kan veel water drinken je echt helpen. Door slechts twee tot drie glazen water per dag te drinken kan je er al voor zorgen dat je huid goed gehydrateerd blijft en er wat levendiger uit gaat zien. Je hebt dus geen fancy sapjes nodig, water is hier perfect voor. Je kan er wat schijfjes komkommer aan toevoegen voor een frisse smaak en extra antioxidanten. Hierdoor voel je je waarschijnlijk meer wakker en krijg je minder trek in suikerrijke drankjes die je juist een vermoeid gevoel gaan geven.

Lees ook: ‘7 onverwachte oorzaken van een droge huid

2. Sla je avondritueel niet over

Als je het druk hebt of wanneer je slecht slaapt, is het belangrijk om je avondritueel niet over te slaan. Sterker nog, het is de beste oplossing tegen slapeloosheid. Wanneer je aan je avondritueel begint, krijgt je lichaam automatisch het signaal dat je je aan het klaarmaken bent om te gaan slapen, waardoor je lichaam langzaam in slaapmodus kan gaan verschuiven. Door een antioxidant te gebruiken in je nachtverzorging, zoals een vitamine C serum, krijgt je huid de mogelijkheid om zichzelf te herstellen als je slaapt. Gebruik daarnaast een hydraterende nachtcrème om je huidbarrière sterk en glad te houden.

3. Leg koude lepels of komkommers onder je ogen

Heb je last van dikke ogen dankzij je slaapgebrek? Dan kan je het beste koude lepels, bevroren komkommer of theezakjes onder je ogen leggen. Die zorgen er namelijk niet alleen voor dat je minder snel gezwollen ogen krijgt, ze helpen je ook ontspannen. Ook kan je een koude lepel gebruiken om je oogcrème mee aan te brengen, hierdoor geef je een boost aan de gevoelige huid onder je ogen voor een frissere blik.

4. Ga niet exfoliëren of scrubben

Ben je aan het douchen en begin je al iets meer te landen? Weersta dan de verleiding om je huid te gaan exfoliëren of scrubben. Alhoewel het scrubben heel fijn kan voelen en ervoor zorgt dat je je wakkerder voelt, kan het er juist voor zorgen dat je geïrriteerde huid sneller gaat ontsteken. Gebruik in plaats daarvan een mild product met ingrediënten die zwelling tegengaan, zoals aloë vera, groene thee, zoethout en vitamine B3.

5. Geef jezelf een gezichtsmassage

Zie jij gezwollen ogen, wangen en een vlekkerige nek als jij in de spiegel kijkt? Dan is het een goed idee om jezelf een fijne gezichtsmassage te geven. Hierdoor kan je de spanning in je gezicht doen afnemen en tegelijk ervoor zorgen dat je gezicht goed doorbloed blijft, waardoor je er een stuk wakkerder uit zal zien. Begin bij je nek om de het lymfevocht van je gezicht af te duwen. Ga dan met lichte druk verder naar de contouren van je gezicht in een opwaartse beweging. Hierdoor ga je de zwelling tegen en kan je je huid een lift geven. Gebruik een botanische massageolie en maak er een heerlijk verwenmomentje van!

6. Gebruik cafeïne

En dan hebben we het niet over het kopje koffie wat ervoor zorgt dat je wakker wordt ’s ochtends. Huidproducten waar cafeïne in verwerkt zit zijn heel effectief voor het tegengaan van de donkere kringen onder je ogen. Cafeïne helpt namelijk bij het samentrekken van je bloedvaten, waardoor ze minder zichtbaar worden. Omdat de huid onder je ogen zo dun is, kunnen de donkere kringen onder andere ontstaan door de zichtbaarheid van de bloedvaten onder je huid. Doordat ze minder zichtbaar worden, kan de huid onder je ogen er frisser uit komen te zien.

7. Doe een snelle work-out

Als je niet goed kan slapen ziet je gezicht er doffer, bleker of minder levendig uit als je ’s ochtends uit bed komt. Om kleur aan je wangen toe te voegen en je vermoeide hersenen klaar te maken voor de dag, kan het werken om je hartslag omhoog te krijgen. Zelfs een stevige wandeling van vijf tot tien minuten of een aantal stretchoefeningen zullen ervoor zorgen dat er meer bloed en zuurstof naar je gezicht zal stromen. Hierdoor krijg je gezonde, rozige gloed in je gezicht. Ook helpt het je spieren op te warmen, zodat de rest van je lichaam ook meer uitgerust zal voelen.

8. Gebruik een goede moisturizer

Een fijne moisturizer kan wonderen doen voor een vermoeide huid. Ga op zoek naar een creme die hyalyronzuur bevat. Dit stofje kan tot duizend keer zijn eigen gewicht in water absorberen en zorgt er dus voor dat jouw vermoeide uitgedroogde huid een stuk soepeler en beter gehydrateerd wordt.

Bron: Realsimple.com

Gerelateerde artikelen