zichtbaar op werkvloer

Win deze boeken om je zichtbaar te maken op de werkvloer

Mirjam Hubregtse en Sascha Bertus zijn specialisten in zichtbaarheid op de werkvloer en hebben twee boeken hierover geschreven. Mirjam schreef Profileren zonder opscheppen en Sascha schreef Verpak je succes. Jij kunt ze winnen!

 

Vorige keer schreef Sascha een blog over ‘Kleding op de werkvloer: 5 tips voor een succesvolle profilering‘. Deze keer heeft Mirjam een blog geschreven over zichtbaarheidstips voor een glansrijke start van je nieuwe baan.

Eerste indruk

Je weet natuurlijk al dat de eerste indruk heel belangrijk is. Dus ook als je begint aan die nieuwe baan. Deze tips helpen je om meteen te laten zien dat jij een professional bent met wie je collega’s graag willen samenwerken:

1. Neem initiatief

Als je nieuw op een afdeling begint, realiseer je dan hoe dat is voor je nieuwe collega’s. Zij zijn benieuwd naar wie hun nieuwe collega wordt en wat ze aan jou kunnen hebben. Stel je dus aan iedereen duidelijk voor en wees daarbij vooral ook geïnteresseerd in hen. Neem daar de tijd voor. Wacht niet af totdat mensen naar jou toe komen, maar neem zelf initiatief als je weer een nieuw gezicht ziet.

2. Wissel af

Probeer het zo te regelen dat je niet aan één collega gekoppeld wordt, maar loop met iedereen een tijdje mee. Ga ook niet steeds met een en dezelfde collega lunchen, maar wissel dat af. Zo leert iedereen je kennen.

3. Contact houden

Je wordt niet alleen gewaardeerd om hoe hard je werkt, maar ook door wat anderen van jou en je werk zien. Verdwijn dus niet stilletjes in een hoekje. Houd contact met je collega’s over het werk wat je aan het doen bent.

4. Afspraken

Maak ook meteen in het begin afspraken met mensen waarmee je gaat samenwerken buiten je nieuwe afdeling. In het begin heb je vaak wat meer ruimte om afspraken te maken. Zo leer je de organisatie ook meteen beter kennen. Je hebt er je hele werkperiode profijt van!

5. Verwachtingen

Maak duidelijke afspraken met je leidinggevende over wat hij of zij van jou verwacht en hoe je de resultaten van je werk terugkoppelt. Alleen als je weet wat de verwachtingen zijn, kun je daaraan voldoen. Je leidinggevende wil weten waar je mee bezig bent en welke resultaten je behaalt. Dat maakt het voor hem of haar ook makkelijker om jou te beoordelen en zijn/haar afdeling te verkopen.

Laat jezelf zien

Zichtbaar zijn doe je niet alleen voor jezelf. Anderen waarderen het juist als jij jezelf meer laat zien, zodat ze weten wat ze aan je hebben. Een nieuwe functie, beginnen bij een nieuwe organisatie, geeft je ruimte om nieuw gedrag te laten zien: gedrag dat past bij jou op dat moment en bij je nieuwe rol.

Make it work!

Mirjam Hubregtse

sascha mirjam

Elke maand lees je op Santé-online een blog over zichtbaarheid op de werkvloer, afwisselend geschreven door Sascha Bertus en Mirjam Hubregtse. Het duo heeft zich gespecialiseerd in zichtbaarheid op de werkvloer en is er voor die mensen die te horen krijgen dat ze zichzelf eens wat zichtbaarder zouden moeten maken. Juist die mensen houden er helemaal niet van om in de spotlights te staan en zichzelf op de borst te slaan en lopen daardoor sneller vast in hun carrière. Sascha Bertus is auteur van Verpak je Succes! en Mirjam Hubregtse is auteur van Profileren zonder Opscheppen .

De auteurs zijn ook managing partners van Room to Grow, een klein en persoonlijk trainingsbureau dat zich door haar specialisme mag scharen tussen de ‘grote jongens’ in de opleidingsprogramma’s van grote banken en diverse multinationals.

Winnen: de boeken ‘Profileren zonder opscheppen’ en ‘Verpak je succes!’

Voor je mening uitkomen, netwerken, successen delen en jezelf profileren: wil je succesvol zijn, dan hoort het erbij. Maar als je introvert bent of te genuanceerd voor die uitgesproken mening, gaat ‘zichtbaar zijn’ niet vanzelf. Voor wie daarom wel eens een promotie of opdracht aan zich voorbij heeft zien gaan, of vaak niet op waarde geschat wordt, zijn er nu twee boeken verschenen: Profileren zonder Opscheppen en Verpak je Succes!

Het eerste gericht op gedrag en het tweede gericht op uiterlijke profilering; de boeken vullen elkaar aan maar zijn ook los van elkaar te lezen. Zichtbaarheid kan ook zonder knalrode outfit, zonder de hele dag hard te roepen hoe geweldig je bent en zonder op de tafel te dansen bij elk klein succesje. Graag zelfs – is de boodschap in beide boeken.

Meer dan 50 experts uit de media, mode, politiek, sport, wetenschap, zorg en het bedrijfsleven, onder wie Cécile Narinx, Jos Nijhuis (Schiphol), Wilfred Genee, Marry de Gaay Fortman (Houthoff advocaten), Mart Visser en Marc Lammers, hebben meegewerkt aan deze boeken.

Wie gun jij deze boeken? Is het aan iemand anders of misschien wel aan jezelf? Santé mag drie sets weggeven. Vul onderstaand formulier in.

Deze winactie loopt tot en met donderdag 10 oktober 2019.

Win de boeken 'Verpak je succes!' en 'Profileren zonder opscheppen'

Vul het formulier in. De velden met een * zijn verplicht.

  • Vul het onderstaande formulier in om mee te doen aan de prijsvraag.

Gerelateerde artikelen