category colour brushGelukkig/Life

Sneller in slaap vallen

Heb je moeite om 's avonds in slaap te vallen? Deze 10 tips kunnen helpen.

1. Drink een kopje kruidenthee.

2. Zet de tv uit, leg je iPad en telefoon weg. Het licht van de schermen zorgt ervoor dat je nog niet in de slaapmodus raakt.

3. Lees een boek om je gedachten te verzetten van de hectische dag.

4. Doe ontspanningsoefeningen of lichte stretchoefeningen. Je wordt er rustig van, waardoor je makkelijker in slaap valt.

5. Zijn er nog lichtjes aan in je kamer, zoals van je wekker, de tv die op standby staat, of iets anders? Uitzetten! Het verstoort je nachtrust.

6. Neem een warm bad of een warme douche. Gebruik een douchegel met een kalmerende geur en je bent klaar om je bed in te duiken.

7. Zorg ervoor dat je kamer op de juiste temperatuur is. Te warm zorgt ervoor dat je niet in slaap kunt vallen, zet de verwarming dus uit of lager.

8. Ben je nog aan het piekeren? schrijf je gedachten op, maak een to do-lijst voor morgen. Kortom: schrijf je hoofd leeg, zodat je daarna rustig kunt slapen.

9. Wen jezelf een routine aan voordat je gaat slapen. Je lichaam herkent de routine, waardoor je uiteindelijk makkelijker in slaap valt.

10. Let overdag al op wat je doet om je nachtrust te verbeteren. Overdag slapen, kan je nachtrust verpesten. Te laat op de dag koffie drinken, werkt bij sommige mensen ook averechts.

Santé

in je brievenbus?

Bestel nu

Als eerste op de hoogte?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief van Santé!

  • Pinterest