Me-time

6 tips om meer me-time in te plannen

Me-time, wie heeft daar tijd voor? Het juiste antwoord moet zijn: iedereen. Heb jij moeite om tijd voor jezelf in te plannen? Pas onze tips toe.

1. Luister naar je lichaam

Continue druk zijn, eist op den duur zijn tol op je lichaam. Merk je dat je echt te druk bent, plan dan meer rust in. Hoe leuk die afspraken na je werk ook zijn, het is verstandig om na een drukke werkdag tijd voor jezelf te nemen. Of neem spontaan een dag vrij.

Lees ook:Zo gebruik je me-time echt voor jezelf

2. Zet eens een kruis in je agenda

Plan een dag in waarop je niets doet. Zet een groot kruis in je agenda en doe waar jij zin in hebt: sporten, een boek lezen, in bad gaan, op de bank hangen, lunchen met een vriendin. Het is jouw dag, jij bepaalt.

3. Bewaak je me-time met je leven

Niemand komt tussen jou en je me-time. Of het moet echt heel dringend zijn…

4. Ga eens offline

Als je veel online bent, voor je werk of persoonlijk, kan dat ongemerkt veel energie opslurpen. Blijf eens bewust een dag of een heel weekend offline. Is dat op het moment even niet haalbaar, blijf dan een dagdeel offline. Zelfs dat zal waarschijnlijk meer rust geven dan je verwacht.

5. Plan meerdere keren per dag een moment voor jezelf in

Klinkt misschien onmogelijk, maar dat is het niet. Benut kleine momenten gewoon slim. Probeer direct na het opstaan bewust een moment voor jezelf te nemen. Al is het maar tijdens een toiletbezoek. Sit back and relax…

6. Durf nee te zeggen

Me-time is niet egoïstisch. Het is noodzakelijk. Door tijd voor jezelf te maken, krijg je nieuwe energie.  Daar profiteer je niet alleen zelf van, je partner, gezin en collega’s zullen het ook merken.

Gerelateerde artikelen