×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Buiten hardlopen vs. hardlopen op de loopband

Buiten of op de loopband hardlopen
30.05.2018 - Redactie

De loopband en buiten hardlopen hebben voordelen, kies daarom de vorm die het best bij jouw doel aansluit.


Hardlopen op de loopband
Door de vlakke ondergrond waar je op loopt en de demping die erin verwerkt is, is het hardlopen op de loopband minder belastend voor je gewrichten. De kans op blessures is daardoor iets kleiner. Daarnaast is je training efficiënt, omdat je de loopband precies kunt instellen hoe jij wilt en je hebt geen last van weersomstandigheden.

Buiten hardlopen
Door te kiezen op welke ondergrond je loopt (gras, zand, asfalt), kun je je training intensiever of minder intensief maken. Door de verschillende ondergronden leer je je sneller aan te passen. Daarnaast zou tijdens buiten hardlopen je hamstrings en billen meer trainen, omdat je voeten steeds voor je landen en de loopband je voet niet automatisch naar achter brengt. Het buiten sporten brengt daarnaast wat mentale voordelen met zich mee; buiten zijn is goed voor je.

En waarmee verband je meer calorieën?
Als je veel calorieën wilt verbranden, kies je dan voor de loopband of juist voor buiten hardlopen? Die vraag beantwoorden we hier.

Bron: Greatist | Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Skinny fat

10.11.2018 - Deze maand lees je in Santé het verhaal van Esmir, die haar skinny fat te lijf gaat. Maar wát is skinny fat eigenlijk? Lees verder

Afgeslankt de feestdagen in? Begin dan nu

06.11.2018 - Voor je het weet is het weer Kerst en Oud & Nieuw. Wil je net als Lieke met de feestdagen (weer) in je favoriete outfit kunnen? Dan is nu het moment om er iets aan te doen! Lees verder

5 tips voor een sterke rug

04.11.2018 - Je rug is een meesterwerk: 120 spieren, 24 wervels en 23 'schokdemmpers' die ervoor zorgen dat je mooi rechtop loopt. Houd je rug gezond en sterk en voorkom rugklachten. Lees verder

Hoe lang duurt het voordat je uit vorm raakt?

01.11.2018 - Drie dagen niet sporten, verandert in een week niet sporten en opeens is je laatste training bijna twee weken geleden. Kun je zo snel al uit vorm raken? Lees verder

Sportverslaving

31.10.2018 - Misschien hield je vroeger niet eens van sporten. Je mag er trots op zijn als je de smaak eenmaal te pakken hebt. Maar hoe weet je wanneer sporten langzaam in een verslaving verandert? Lees verder

Balans bewaren

19.10.2018 - Sta je te wankelen op je standbeen? Dat kan door de volgende vier dingen komen. Lees verder

Spierpijn, maar niet gesport

13.10.2018 - Heb je last van spierpijn, maar heb je niet gesport? Wij hebben een aantal mogelijke oorzaken op een rij gezet. Lees verder

Gewicht spieren en vet

29.09.2018 - Je hebt vast wel eens gehoord dat spieren zwaarder zijn dan vet. Hoe zit dat precies? Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 51 |
Mis niets
Daghoroscoop
Schorpioen

Je bent vandaag lekker op dreef. Het gaat allemaal als vanzelf. Misschien is…

» Naar de daghoroscopen