×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

5 oefeningen die je kunt doen om je balans te verbeteren

Balans verbeteren
15.03.2018 - Redactie

Heb je niet zo'n goede balans? Je kunt het verbeteren door te trainen. Deze oefeningen doe je gewoon tussen de alledaagse bezigheden door.


1. Tijdens het lopen
Loop je in een rustige straat? Probeer op de stoeprand te lopen in plaats van op de stoep.

2. Als je iets laat vallen
Raap wat je liet vallen op terwijl je je achterste been iets optilt van de grond. Naarmate het beter gaat, kun je je been steeds iets hoger optillen.

3. In de trein
Het komt wel eens voor dat je in de trein moet staan. Dat is eigenlijk een goede balansoefening. Zet je voeten iets uit elkaar en buig je knieën lichtjes. Probeer je balans te bewaren. Zorg er wel voor dat je iets vast kunt grijpen als je je balans verliest. Bij voorkeur geen medereiziger.

4. Tijdens het tandenpoetsen
Poet je tanden terwijl je op één been staat.

5. Tijdens het sporten
Veel sporten zijn goed voor het trainen van je balans. Schrijf je ook eens in voor een les yoga of pilates. Als je dat regelmatig doet, zal je balans verbeteren.

Je balans wisselt per dag. Laat je niet van de wijs brengen als het een dag wat minder goed gaat.

Bron: Real Simple | Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Balans bewaren

19.10.2018 - Sta je te wankelen op je standbeen? Dat kan door de volgende vier dingen komen. Lees verder

Spierpijn, maar niet gesport

13.10.2018 - Heb je last van spierpijn, maar heb je niet gesport? Wij hebben een aantal mogelijke oorzaken op een rij gezet. Lees verder

Gewicht spieren en vet

29.09.2018 - Je hebt vast wel eens gehoord dat spieren zwaarder zijn dan vet. Hoe zit dat precies? Lees verder

Hardlopen: buiten of op de loopband?

21.09.2018 - Misschien heb je je wel eens afgevraagd waarmee je meer calorieën verbrandt: met buiten hardlopen of op de loopband rennen. Lees verder

5 tips voor degenen die meedoen aan de Dam tot Damloop

20.09.2018 - Doe jij mee aan de Dam tot Damloop, of ken je iemand die aan de start staat? Met deze tips verschijn je relaxed aan de start. Lees verder

Eagle arms

15.09.2018 - Tijdens haar pilatesles ziet webredacteur Shirley iedereen met gemak de armen verstrengelen voor de eagle pose. Zelf komt ze er in de verste verte niet in de buurt. Lees verder

Leukste sneakers

15.09.2018 - Of je ze nu draagt tijdens het sporten of naar je werk: de allerleukste sneakers staan deze maand in Santé. We geven je een kijkje achter de schermen. Lees verder

Jeuk door zweten

10.09.2018 - Het lijkt bijna alsof je allergisch bent voor sporten of je eigen zweet. Heb jij wel eens last van jeuk tijdens het sporten? Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 50 |
Mis niets
Daghoroscoop
Schorpioen

Jij loopt al geruime tijd met een onaangenaam gevoel rond. Het contact met een…

» Naar de daghoroscopen