×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

5 oefeningen die je kunt doen om je balans te verbeteren

5 dingen die je kunt doen om je balans te verbeteren
15.03.2018 - Redactie

Heb je niet zo'n goede balans? Je kunt het verbeteren door te trainen. Deze oefeningen doe je gewoon tussen de alledaagse bezigheden door.


1. Tijdens het lopen
Loop je in een rustige straat? Probeer op de stoeprand te lopen in plaats van op de stoep.

2. Als je iets laat vallen
Raap wat je liet vallen op terwijl je je achterste been iets optilt van de grond. Naarmate het beter gaat, kun je je been steeds iets hoger optillen.

3. In de trein
Het komt wel eens voor dat je in de trein moet staan. Dat is eigenlijk een goede balansoefening. Zet je voeten iets uit elkaar en buig je knieën lichtjes. Probeer je balans te bewaren. Zorg er wel voor dat je iets vast kunt grijpen als je je balans verliest. Bij voorkeur geen medereiziger.

4. Tijdens het tandenpoetsen
Poet je tanden terwijl je op één been staat.

5. Tijdens het sporten
Veel sporten zijn goed voor het trainen van je balans. Schrijf je ook eens in voor een les yoga of pilates. Als je dat regelmatig doet, zal je balans verbeteren.

Je balans wisselt per dag. Laat je niet van de wijs brengen als het een dag wat minder goed gaat.

Bron: Real Simple | Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Zoveel push-ups zou een gezond persoon moeten kunnen

14.04.2018 - Er is berekend hoeveel keer een gezonde vrouw zich moet kunnen opdrukken. Benieuwd of jij het aantal redt? Lees verder

Verdoe jij je tijd in de sportschool?

12.04.2018 - Als je naar de sportschool gaat, dan wil je daar ook resultaat van zien. Toch? Stel jezelf de volgende drie vragen en ontdek of jij eigenlijk wel efficiënt bezig bent in de gym. Lees verder

Eiwitten na het sporten

09.04.2018 - Je hoort tegenwoordig veel over extra eiwitten na het sporten voor spierherstel. Zou jij ook aan de eiwitshakes moeten? Lees verder

8 tips om leniger te worden

05.04.2018 - Je kunt trainen om flexibeler te worden. Hoe lenig je kunt worden, hangt ook af van je spieren en de stand van je gewrichten. Met deze tips haal je het beste uit jezelf. Lees verder

Hoe span je je buikspieren aan?

03.04.2018 - Hoe span je op commando je buikspieren aan en hoe weet je zeker of je het goed doet? Lees verder

Meet een cardioapparaat precies hoeveel calorieën je verbrandt?

02.04.2018 - Het lijkt zo handig, na een half uurtje op de loopband precies aflezen hoeveel calorieën je hebt verbrand. Maar de meeste cardioapparaten laten getallen zien die gebaseerd zijn op de verkeerde gegevens. Lees verder

Die 3 kilo te veel

31.03.2018 - Veel mensen willen wel een paar kilo afvallen, maar weinig mensen doen het daadwerkelijk. Herkenbaar? Daar zit misschien iets achter. Lees verder

Kies de juiste sportschoenen in 3 stappen

31.03.2018 - Hardloper of fitnessfreak; met dit stappenplan weet je voortaan precies welke sportschoen je moet kiezen en zijn miskopen verleden tijd. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 50 |
Mis niets
Daghoroscoop
Stier

Jij neemt veel initiatief en dat verbetert jouw leven op alle fronten…

» Naar de daghoroscopen