×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

5 oefeningen die je kunt doen om je balans te verbeteren

Balans verbeteren
15.03.2018 - Redactie

Heb je niet zo'n goede balans? Je kunt het verbeteren door te trainen. Deze oefeningen doe je gewoon tussen de alledaagse bezigheden door.


1. Tijdens het lopen
Loop je in een rustige straat? Probeer op de stoeprand te lopen in plaats van op de stoep.

2. Als je iets laat vallen
Raap wat je liet vallen op terwijl je je achterste been iets optilt van de grond. Naarmate het beter gaat, kun je je been steeds iets hoger optillen.

3. In de trein
Het komt wel eens voor dat je in de trein moet staan. Dat is eigenlijk een goede balansoefening. Zet je voeten iets uit elkaar en buig je knieën lichtjes. Probeer je balans te bewaren. Zorg er wel voor dat je iets vast kunt grijpen als je je balans verliest. Bij voorkeur geen medereiziger.

4. Tijdens het tandenpoetsen
Poet je tanden terwijl je op één been staat.

5. Tijdens het sporten
Veel sporten zijn goed voor het trainen van je balans. Schrijf je ook eens in voor een les yoga of pilates. Als je dat regelmatig doet, zal je balans verbeteren.

Je balans wisselt per dag. Laat je niet van de wijs brengen als het een dag wat minder goed gaat.

Bron: Real Simple | Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Platte buik zonder sportschool

16.01.2019 - Wil je een plattere buik? Dat kun je ook bereiken zonder sporten. Met deze tips gaat je broek straks makkelijker dicht. Lees verder

Klaar voor een marathon

06.01.2019 - Vraag jij je wel eens af of je klaar bent voor een marathon? Lees verder

Oefeningen leger

28.12.2018 - De oefeningen zijn niet mals. Lees verder

Chocolademelk na het sporten

06.12.2018 - Je hoeft je niet schuldig te voelen als je na het sporten op de bank hangt met een warme chocolademelk. Lees verder

Buiten sporten als het koud is

18.11.2018 - De eerste nachtvorst van dit seizoen is voorspeld, maar dat is geen excuus om niet buiten te gaan sporten. Een winterwork-out is juist supereffectief. Lees verder

Skinny fat

10.11.2018 - Deze maand lees je in Santé het verhaal van Esmir, die haar skinny fat te lijf gaat. Maar wát is skinny fat eigenlijk? Lees verder

Afgeslankt de feestdagen in? Begin dan nu

06.11.2018 - Voor je het weet is het weer Kerst en Oud & Nieuw. Wil je net als Lieke met de feestdagen (weer) in je favoriete outfit kunnen? Dan is nu het moment om er iets aan te doen! Lees verder

5 tips voor een sterke rug

04.11.2018 - Je rug is een meesterwerk: 120 spieren, 24 wervels en 23 'schokdemmpers' die ervoor zorgen dat je mooi rechtop loopt. Houd je rug gezond en sterk en voorkom rugklachten. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 51 |
Mis niets
Daghoroscoop
Steenbok

Jouw energie is vandaag prima in orde. Je kunt meer dan je ooit voor mogelijk…

» Naar de daghoroscopen