×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Wat zegt het tijdstip van jouw snack attack?

Wat zegt het tijdstip van jouw snack attack?
25.07.2016 - Redactie

Hoe laat heb jij honger en wat wil dat tijdstip over je honger zeggen?


Een rommelende maag om 11.00 uur
Je ontbijt lijkt eeuwen geleden. Heb je wel goede koolhydraten en eiwitten gegeten? Wit brood of gesuikerde muesli kan ervoor zorgen dat je in de loop van de ochtend weer honger krijgt, omdat je bloedsuiker piekt en je zin krijgt in suiker. Snack een rijstwafel met pindakaas of komkommer met kipfilet om op een gezonde manier op de lunch te wachten.

Last van flauwheid om 16.00 uur
Heb je niet meer zo’n zin in de werkdag, verveel je je of heb je stress? Emotionele redenen kunnen zorgen voor trek of zin om te eten. Loop even een rondje voor een time-out. Heb je hierna nog steeds zin om in de snoeppot te grabbelen? Je kunt ook voor iets gezonders kiezen, zoals vier gedroogde abrikozen met wat nootjes voor koolhydraten, eiwitten en vet.

Honger om 18.00 uur, net voordat het eten op tafel komt
Het is begrijpelijk dat je honger en voedingsstoffen nodig hebt na een lange dag, maar zwicht niet voor de zak chips terwijl je al in de keuken staat om het diner te bereiden. Neem liever wat groenten die je tijdens het koken aan het snijden bent.

Zin in zoet om 19.00
Je mag eraan toegeven, maar kies voor de gezonde zoete voedingsstoffen in een blokje 80%+ cacao. Deze cacao die laag is in suiker maakt je bloedsuikerspiegel weer stabiel zodat je zoete trek verdwijnt.

Bron: Archief | Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Hoe besmettelijk ben je met griep?

19.02.2018 - Je voelt je weer een stuk beter na de griep. Betekent dat dat je je weer onder de mensen kunt begeven, of ben je nog steeds besmettelijk? Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

19.02.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

7 tips om je weerstand een boost te geven

16.02.2018 - Een goede weerstand maakt de kans op griep en verkoudheid kleiner. En als je toch ziek wordt, ben je sneller weer beter. Met deze tips wapen je je zo effectief mogelijk tegen de winterse bacteriën en virussen. Lees verder

Is het slecht om met je benen over elkaar te zitten?

12.02.2018 - Je bent vast wel een gewaarschuwd om niet met je benen over elkaar te zitten. Toch is het een favoriete houding van veel vrouwen. Het is bijna onvermijdelijk, uiteindelijk ga je je toch afvragen of de houding echt zo slecht is? Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

12.02.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Wat kun je doen om oorsuizen te voorkomen?

11.02.2018 - Oorsuizen (tinnitus) komt steeds vaker voor. Door je oren in bepaalde situaties goed te beschermen, kun je voorkomen dat je last krijgt van oorsuizen. Lees verder

Wat zegt de kleur van je snot over je gezondheid?

09.02.2018 - Geen lekker onderwerp, maar nu de griepepidemie nog steeds sluimert, kan het wel een nuttig onderwerp zijn. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

05.02.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 120 |
Mis niets
Daghoroscoop
Vissen

Er gebeurt iets dat je totaal niet verwacht had. Je bent dan ook geheel uit…

» Naar de daghoroscopen