×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

6 gewoontes om de kans op een verkoudheid te verkleinen

Kans op een verkoudheid verkleinen
07.10.2016 - Redactie

Om je heen zit iedereen te snotteren. Heb jij nog geen verkoudheid te pakken? Zorg goed voor jezelf en verklein de kans dat jij een verkoudheid oploopt.


Gewoonte 1: eet gezond
Zorg dat je van binnenuit gezond bent. Help je lichaam door genoeg groenten en fruit te eten.

Gewoonte 2: sport regelmatig
Sporten geeft je immuunsysteem een boost, blijf daarom regelmatig sporten. Sla echter niet door, want alles waar te voor staat, is niet goed.

Gewoonte 3: zorg voor voldoende slaap
Wie uitgerust is, is minder vatbaar voor virussen.

Gewoonte 4: neem de tijd om te ontspannen
Als je gestrest bent, heb je sneller een verkoudheid te pakken. Neem tussen de drukte door de tijd om te ontspannen.

Gewoonte 5: was regelmatig je handen
Bacteriën verspreiden zich snel: via deurklinken, knopjes in de lift, kranen, trapleuningen en andere oppervlakken verspreiden bacteriën zich snel. Bedenk eens hoe vaak je onbewust met je handen aan je gezicht zit… Dat is precies waarom regelmatig je handen wassen belangrijk en effectief is bij het voorkomen van een verkoudheid.

Gewoonte 6: ventileer je huis
Ventileer je huis regelmatig om verse lucht in huis te halen. Tips om je huis te ventileren.

Lees ook: Kun je sporten als je verkouden bent?

Wat vind je ervan?

Reacties

Eenfasepil

03.11.2018 - Wil je de pil doorslikken zonder stopweek? Check dan eerst of de pil die jij slikt daarvoor geschikt is. Lees verder

Koud afdouchen

02.11.2018 - Annemiek doucht dertig dagen lang na het warm douchen zestig seconden met koud water. Merkt ze verschil aan het eind van de maand? Lees verder

Vitamine B-tekort

30.10.2018 - Vermoed je dat je een vitamine B-tekort hebt? Hier kun je op letten. Lees verder

Cafeïne in thee

29.10.2018 - We krijgen cafeïne vooral binnen door het drinken van koffie of thee. Dat er cafeïne in thee zit, is bij de meeste mensen bekend. Maar hoeveel cafeïne zit er in een kop thee? Lees verder

Oordoppen

28.10.2018 - Oordoppen zijn handig om omgevingsgeluid te dempen of om in het vliegtuig de luchtdruk te reguleren. Er zijn meer soorten oordoppen dan je denkt. Lees verder

Ontsmettingsmiddelen

28.10.2018 - Waarmee kun je een wondje het best ontsmetten? Santé zet zes ontsmettingsmiddelen voor je op een rij. Lees verder

Waarom krijg je spierpijn als je ziek bent?

26.10.2018 - Spierpijn is een van symptomen van griep, maar hoe kan het dat je spierpijn krijgt als je ziek bent? Lees verder

Verkouden en sporten

25.10.2018 - Ben je verkouden en twijfel je of het verstandig is om te gaan sporten? Er is een handig ezelsbruggetje voor. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 129 |
Mis niets
Daghoroscoop
Schorpioen

Jij komt tot de conclusie dat op het moment niks zinnigs uit je handen komt.…

» Naar de daghoroscopen