Strakke dijen

Strakke dijen? Hup aan de slag!

Voor veel vrouwen probleemzone nummer 1: de binnenkant van de dijen. Deze oefeningen brengen je dichterbij een thigh gap.

Sumo squat

Strakke dijen Squat

Zet je benen verder uit elkaar dan bij een normale squat (iets breder dan schouderbreedte) en draai je tenen naar buiten. Neem eventueel een gewicht in je handen (bijvoorbeeld een kettlebel). Doe vervolgens alsof je gaat zitten, door je billen naar achteren te laten zakken en diep door je knieën te gaan. Houd hierbij je rug recht, en zorg ervoor dat je knieën boven je enkels blijven. Doe 3 sets van 8 herhalingen.

Lees ook:Tips tegen schurende bovenbenen

Deep slide lunge

Strakke dijen Side lunge

Ga rechtop staan met je handen op je heupen. Adem uit en zet een grote stap zijwaarts. Laat de heupen zakken en buig je rechterknie, terwijl je je achterste been gestrekt houdt. Houd even vast. Zet daarna af met de hiel van je linkerbeen, duw je heupen omhoog en spring terug in de beginpositie. Wissel naar de andere kant (dit is 1 herhaling). Doe 3 sets van 8 herghalingen.

Side leg raise

Strakke dijen Leg raise

Ga staan met je voeten op heupbreedte en met je handen langs of op je heupen. Span je core aan en strek nu langzaam je rechterbeen naar de zijkant. Houd even vast en breng langzaam je been naar beneden. Wissel naar de andere kant (dit is 1 herhaling). Wil je deze oefening zwaarder maken, dan kun je een elastieken band gebruiken. Doe 3 sets van 8 herhalingen.

Curtsy lunge

Strakke dijen Curtsy lunge

Ga staan met je voeten op heupbreedte. Zet je rechterbeen een grote stap naar achteren en kruis het achter je linkerbeen. Buig je knieën en laat je heupen zakken tot je rechterbeen bijna parallel is aan de vloer. Houd je bovenlichaam recht en je schouders naar achteren. Ga terug naar de startpositie en wissel naar de andere kant (dit is 1 herhaling). Doe 3 sets van 8 herhalingen.

Bron: Santé december 2019, fotografie oefeningen: Esmée van Franken, styling: Esther Loonstijn, visagie: Astrid Timmer

Gerelateerde artikelen