Snel calorieën verbranden

Met deze 4 oefeningen verbrand je snel 100 calorieën in 10 minuten

Snel calorieën verbranden? Dat kan. Met deze 4 oefeningen verbrand je in 10 minuten 100 calorieën. Leuk om thuis of in je tuin even tussendoor te doen!

40x jumping jack

Ga staan met je benen op schouderbreedte en laat je armen losjes langs je lichaam hangen. Zwaai nu je armen gecontroleerd naar buiten tot boven je hoofd en spring ­tegelijkertijd met je benen wijd (knieën licht naar buiten gericht). Vanuit die houding gaan je armen weer terug langs je lichaam en je spring je weer naar schouderbreedte. ­Herhaal 40 keer.

30x crunch

Snel verbranden

Ga liggen op een matje en strek je benen richting het plafond. Houd je armen gestrekt voor je, je kin van je borst en je nek recht (startpositie). Rol nu terwijl je uitademt omhoog door je buikspieren aan te spannen, zodat je ­schouderbladen van de vloer komen. Hierbij reik je naar je tenen of scheenbenen, net hoe hoog je kunt komen. Laat je dan, terwijl je inademt, weer ­gecontroleerd terugzakken. Herhaal 30 keer.

20x squat

Ga staan met je voeten recht naar voren op schouderbreedte. Kantel je je bekken, zodat je een holle rug krijgt. Zak nu rustig naar beneden; let erop dat je knieën niet voorbij je tenen komen en dat je bovenlichaam recht is. Kijk recht naar voren en strek je armen naar voren uit. Duw vervolgens vanuit je hakken je lichaam weer omhoog. Herhaal 20 keer.

10x push up

Snel verbranden

Ga op je knieën zitten met je handen op schouderbreedte. Strek je knieën zodat je op je tenen komt te staan. Houd je lichaam hierbij in een rechte lijn (hoge plank). Laat je nu langzaam door je armen zakken tot net boven de vloer, maar raak de grond niet aan. Beweeg alleen je armen, houd je lichaam sterk en stil. Druk je vervolgens langzaam en gecontroleerd weer op, tot je in de starthouding komt. Herhaal 10 keer.

Bron: Santé februari 2020

Gerelateerde artikelen