Yoga 2100x1440

Yoga: de voordelen van child’s pose

Neem een paar minuten voor jezelf om tot rust te komen in de yogahouding child’s pose.

De child’s pose is een basishouding in de yoga, waarbij je op een relaxte manier veel spieren stretcht, kunt ontspannen en je spijsvertering en bloedcirculatie een handje helpt. Neem dus een paar minuten de tijd om lekker op je yogamat te gaan zitten en je over te geven aan deze fijne pose.

Hoe doe je de child’s pose?
1. Ga op je knieën zitten.
2. Buig met je bovenlijf naar de grond. Duw je billen niet geforceerd verder richting je hielen.
3. Leg je armen voor je op de vloer. Zorg dat je je armen niet overstrekt. Ontspan je schouders en nek. Rust met je buik op je bovenbenen en met je voorhoofd op de grond.

Tips
– Lukt het je niet om je billen ver genoeg richting je hielen te krijgen, dan kun je een opgevouwen handdoek tussen je kuiten en bovenbenen leggen.
– Wil je meer stretch voelen, leg dan je knieën iets verder uit elkaar.
– Eindig de pose door rustig met je handen terug te lopen, tot je weer rechtop op je knieën zit.
– Adem diep in en uit door je buik, zo bereik je maximale ontspanning en voelt je child’s pose nóg beter

Voordelen
– In deze pose stretch je lichtjes je heupen, dijen en enkels, dat is goed voor vermoeide spieren. Ook in je cooling down kun je deze pose prima gebruiken.
– De child’s pose is een yogahouding die ook geschikt is als ontspanningsoefening als je niet kunt slapen. Hou de pose een tijdje aan en adem rustig.
– Het is goed voor je ademhaling. Tijdens deze stretch krijgen je longen als het ware meer ruimte en doordat je buik op je benen rust, ben je jezelf extra bewust van je ademhaling.

Tip van de redactie

Yogamat Sante1
Bestel hier
Cover Sante 176x227 1

Ontvang jouw dosis inspiratie voor een healthy lifestyle elke maand op de mat.

Abonneren
Digitaal lezen
Los kopen