spierpijn

Deze 5 etenswaren helpen tegen spierpijn

Hoewel spierpijn is een teken dat je goed bezig bent geweest, voelt dat de day after misschien niet zo. Bij spierpijn wil je zo snel mogelijk het spierherstel versnellen en deze 5 etenswaren kunnen hierbij helpen.

1. Kokoswater

Goed hydrateren tijdens en na je workout, is superbelangrijk, maar dit hoeft niet alleen met water. Dit drankje is rijk aan magnesium en kalium en precies die twee dingen versnellen het spierherstel.

2. Chiazaad

In chiazaad zit omega-3 wat een ontstekingsremmende werking heeft. Door chiazaad toe te voegen aan je shake of smoothiebowl ben je verzekerd van minder spierpijn!

3. Noten

Nog zo’n product dat vol omega-3 zit! Strooi de noten over je pre-workout meal of stop een zakje in je sporttas.

Lees ook: ‘Waarom krijg je spierpijn als je ziek bent?’

4. Banaan

Banaan zit vol vitamine B en laat dit nou net zorgen voor een optimale werking van je spieren. Daarnaast zit banaan ook vol magnesium; een stofje die helpt bij de vorming en het functioneren van de spieren. Again: lekker in een smoothie of makkelijk mee te nemen in je tas!

5. Gember

Gember komt bijna in ieder lijstje wel terug, want of je nu last hebt van spier- of keelpijn: gember is hét wondermiddel.  Kalium, fosfor, ijzer, magnesium en calcium: al deze stoffen werken tegen spierpijn. Neem dus een lekkere kop gemberthee na een intense workout om de spierpijn te verzachten.

Beeld: Getty Images, bron: Elle Eten, Libelle, Women’s Health