gezonde eetgewoontes valkuilen-volledig-plantaardig-eten

3 gezonde eetgewoontes om na je vakantie vast te houden

De zon op je huid, je blote voeten in het zand en een heerlijk stuk watermeloen in je hand. Tijdens de zomervakantie zit je meestal lekker in je vel, maar eenmaal thuis verdampt dat vaak. Probeer deze gezonde eetgewoontes ook na je vakantie vast te houden.

3x gezonde eetgewoontes om vast te houden

1. Fruit

Op vakantie eten mensen veel meer fruit, blijkt uit een onderzoek van de universiteit van Montana – vooral zomerfruit als nectarines, perziken en mango’s. Na de vakantie verdwijnen deze weer uit het dieet. Zonde, want juist deze fruitsoorten zitten vol vitamine C, ijzer en provitamine A.

2. Vis

Ook al ligt Nederland aan zee, we eten gemiddeld maar een keer in de drie weken vis. Dat is in Zuid- Europa wel anders, waar vis juist vaak op het menu staat. Tip: zoek de lekkerste visgerechten uit je vakantieland en maak minstens een keer per week vis klaar.

3. Uitgebreid lunchen

In veel mediterrane landen is een uitgebreide en warme lunch vanzelfsprekend. Dat is goed voor je spijsvertering. Vervang na thuiskomst de boterhammen met kaas ook eens door een heerlijke warme lunch en eet ’s avonds wat lichter.

Welke gezonde eetgewoontes heb jij?

Lees ook: Wil je de wereld redden? Begin dan met plantaardig(er) eten

Sante Cover 11122021
Ontvang jouw dosis inspiratie voor een healthy lifestyle elke maand op de mat.
Abonneren
Digitaal lezen
Los kopen

Tekst: Esma Linnemann, Santé 9 2021 / Beeld: Getty Images