Helene Hendriks

Het eetdagboek van presentatrice Hélène Hendriks

In de rubriek ‘Eetdagboek van’ nemen we deze keer een kijkje in die van presentatrice Hélène Hendriks.

“Ik eet gezond en divers, met veel groente en fruit. Mijn menu is niet vegetarisch, ik kies soms voor een stukje kip of vis. Caloriën tellen doe ik niet. Koken vind ik leuk, vooral dingen uitproberen. Mijn favoriete keuken? Heb ik niet echt, mijn smaal is breed. Ik hou ook erg van snoepen. Dat betekent dat ik wel balans moet zoeken. Als ik de ene dag kaas en chips heb gegeten, let ik de volgende dag een beetje op.”

Eetdagboek van Hélène

Ontbijt

“Afhankelijk van wat ik in huis heb. Soms neem ik iets als kwark met peer, noten en honing en daarbij twee glazen gemberthee, maar het kunnen ook twee stevige volkorencrackers met kaas of vleeswaren zijn.”

Lunch

“Twee volkorencrackers met hummus, kaas of vleeswaren. Of twee boterhammen met pindakaas of smeerkaas. Soms kies ik voor een broodje met gegrilde aubergine en kip.”

Avondeten

“Dat is gevarieerd. Ik probeer graag gerechten uit. Zo maakte ik gisteren bijvoorbeeld gehaktballen met Mexicaanse kruiden, gedroogde tomaat, ei, ui, pijnboompitten en olijven. Daarbij nam ik wat rijst en gegrilde groenten uit de over (aubergine, courgette, ui, tomaat en paprika). Ik hou echt van groenten. Over het algemeen bestaat mijn maaltijd uit minimaal de helft groenten.”

Tussendoor

“Ik drink graag latte macchiato met sojamelk. Verder neem ik gemberthee, water en een blikje cola zero. En weleens een glas rode wijn. Ik snack met wat stukjes chocolade met hazelnoot of wat koekjes. Ook lekker zijn toastjes met pesto en komkommer en tomaat met peper, zout en olijfolie.”

Bron: Santé juli 2020, tekst: Belinda Fallaux, fotografie: Esmée Franken, visagie: Astrid Timmers, styling: Esther Loonstijn

Gerelateerde artikelen