5 gezonde tussendoortjes

5 gezonde tussendoortjes

Ben je de gezonde tussendoortjes die je al weken eet zat? Wij hebben 5 tips voor gezonde tussendoortjes, die je ook kunt meenemen naar je werk.

1. Appel
Een appel is gezond en makkelijk mee te nemen. Maak het wat spannender door er een beetje kaneel bij te doen of snijd je appel in plakjes en besmeer ze met pindakaas.

2. Gekookt ei
Een hardgekookt ei bevat 6 gram proteïne en 70 calorieën en is daarmee een gezonde en voedzame snack.

3. Avocado
Van avocado kun je verschillende snacks maken. Lepel hem uit of maak er een dip van. Een avocado bevat gezonde vetten en ongeveer 10 gram vezels.

Lees ook: een halve avocado bij de lunch zorgt voor een verzadigd gevoel

4. Griekse yoghurt
Griekse yoghurt is een gezonde snack. Kies het liefst voor een variant zonder suiker. Om je yoghurt iets spannender te maken kun je er fruit of noten doorheen doen.

5. Handje noten
Een handje ongezouten noten is de perfecte snack om te nemen als de middagdip toeslaat. Noten zijn zeker niet caloriearm, maar bevatten veel gezonde vetten. Ideaal voor bij de borrel

Welke gezonde tussendoortjes eet jij op je werk?

Beeld: Shutterstock