aankomen relatie

Hoe voorkom je dat je aankomt door je relatie?

Gemiddeld kunnen mannen 500 calorieën per dag meer eten dan vrouwen. Dat is één van de redenen dat sommige vrouwen aankomen als ze een relatie krijgen. Wat zijn de valkuilen?

1. Onthoud dat je hem niet bij hoeft te houden

Misschien ben je geneigd dezelfde porties te eten als je partner. Op de langere termijn is dat niet zo verstandig, aangezien hij meer calorieën nodig heeft. Ook zijn eetsnelheid of zijn tempo van alcohol drinken, kun je beter niet overnemen.

Lees ook:Gezond eten belangrijker dan gezonde relatie

2. Neem zijn slechte gewoontes niet over

Het is moeilijk om de verleiding te weerstaan als hij iedere avond een zak chips leeg eet. Probeer juist zijn goede gewoontes over te nemen, zoals vaker bewegen of twee stuks fruit per dag eten. Dit zijn nog drie gewoontes die je van hem kunt overnemen.

3. Eet vaker thuis

Wanneer je net aan het daten bent, staan er vaak veel etentjes, drankjes, hapjes en borrels op het programma. Het is een laagdrempelige manier om elkaar te leren kennen en samen tijd door te brengen, maar het is niet goedkoop en wél calorierijk. Probeer wat vaker zelf te koken, of verzin eens een date waar geen eten bij komt kijken.

4. Bestel een glas wijn in plaats van een fles wijn

En voorgerechten en toetjes kun je delen in plaats van ieder een eigen te bestellen.

5. Beweeg samen

Zoek een sport uit die jullie beiden leuk vinden, zodat jullie samen kunnen bewegen. Of houd het laagdrempeliger en ga op een vrije dag of avond samen wandelen in plaats van op de bank te hangen.

Lees ook:De slechte invloed van je partner op je gezonde levensstijl

6. Daag elkaar uit

Installeer allebei een stappenteller en daag elkaar uit om zoveel mogelijk stappen te zetten.

7. Zoek uit welke gezonde gerechten jullie allebei lekker vinden

Ga op zoek naar gezondere alternatieven voor jullie favoriete gerechten en snacks. Durf ook je zwaktes te delen. Heel lief als hij als hij boodschappen doet steeds een rol Oreo’s voor je meeneemt, maar je gezondheid op de lange termijn is belangrijker.

Gerelateerde artikelen