3 Instagram-trends die jij ook kunt toepassen
Tekst: Redactie Santé
2 augustus 2020
Zo af en toe komen er hele leuke tips voorbij om je Instagram-foto’s een opfrisbeurt te geven. Wat dacht je van deze drie trends voor de zomer van 2020?
Natuurlijk blijft het – voor de meeste mensen – slechts een leuke hobby, Instagram. Een paar checken hoeveel likes je nieuwste selfie heeft, doen we allemaal. En als we complimenten krijgen voor een mooi landschap, toffe outfit of fotogeniek toetje, doet dat ons goed! Benieuwd wat een paar Insta-trends voor deze zomer zijn?
Lees ook: ‘Hoe thuis foto’s maken voor een relaxte vakantie kan zorgen‘
Heel spontaan
Foto’s die niet te veel in scène lijken te zijn gezet, winnen aan populariteit. Dus wees niet te kritisch over dat veegje mascara onder je oog. Of die iets te scheve smile van je vriend. Lekker spontaan is het ding deze zomer. Perfectie wordt even geparkeerd en simpel voert juist de boventoon.
De emo-selfie
Niet voor iedereen, deze. Want: je moet het maar durven. En ook vooral: willen. Misschien heb je ze al zien verschijnen, de selfies van jonge moeders met een behuild gezicht die het ‘even helemaal zat zijn’. Een warrige knot bovenop hun hoofd en een oude trui aan mét babyvoedselvlekken erin. Natuurlijk hoef jij niet exact zoiets te recreëren en te delen, maar misschien kun je eens starten met een #nomakeup-selfie of eentje van jezelf waarop je bezweet bent, serieus bent of geen filters hebt gebruikt.
Solidariteit
Ook op Instagram gaan dingen soms viral (denk: de Dolly Parton-challenge). En het is natuurlijk een perfect medium om snel iets te delen. Dat geldt ook voor een statement, een steunbetuiging of het doorgeven van een belangrijke boodschap. Ben jij maatschappelijk betrokken en voel je je prettig bij het delen van politieke commentaren of een zwart-wit-foto om te laten zien dat je vrouwen wereldwijd steunt? Doen dan! Natuurlijk heb je #blackouttuesday – vorige maand – en #challengeaccepted – deze maand – al voorbij zien komen. Instagram wordt steeds vaker gebruikt voor het delen en verspreiden van belangrijke campagnes, voornemens en doelen.
Meer van Santé