×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

3 stretches die je kunt doen om je rug los te maken

3 stretches die je kunt doen om je rug los te maken
19.10.2015 - Redactie

Heb je de hele dag gezeten? Dan zijn deze stretchoefeningen iets voor jou.


 


Stretch 1
Leg je linkerhand achter je hoofd. Plaats je rechterhand op je elleboog. Let hierbij op dat je je hoofd niet (onbewust) naar voren duwt. Er is genoeg ruimte voor je hoofd om naar voren te blijven kijken. Doe de oefening daarna met je andere hand achter je hoofd.


Stretch 2
Pak achter je rug je handen vast. Om meer rek te voelen kun je je handen iets omhoog brengen. Je kunt zelfs je bovenlichaam nog voren buigen. Leg je kin daarbij op je borst.
 


Stretch 3
Ga in kleermakerszit op de grond zitten. Zet je rechtervoet voorbij je linkerknie en draai met je bovenlichaam naar links. Voel je weinig stretch? Plaats je linkerhand dan achter je rug en kijk over je schouder, twist je romp daarna de andere kant op en wissel van been.


Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

30 day squat challenge

26.08.2018 - Stevige, gespierde, ronde, volle billen? Als je ze niet van nature hebt, is daar wel wat discipline en doorzettingsvermogen voor nodig. Yvette ging de dertig dagen squat challenge aan om te kijken wat het voor haar doet. Lees verder

Work-out zonder moeite

23.08.2018 - Geen tijd om naar de sportschool te gaan? Deze oefeningen verwerk je gewoon in je dagelijkse bezigheden. Lees verder

Push-ups verbeteren

17.08.2018 - Met deze tips werk je aan je techniek voor push-ups. Lees verder

5 oefeningen om je billen in topvorm te krijgen

27.06.2018 - Train je billen ronder en train meteen je buik, rug, benen en taille mee. Lees verder

6 oefeningen om buiten te doen

03.05.2018 - Sla de sportschool eens over en ga naar buiten om oefeningen te doen. Lees verder

Work-out: planken

11.04.2018 - Planken is ongenadig zwaar. Maar ook effectief. Door dagelijks deze oefeningen te doen krijg je een strakkere buik, sterkere rugspieren en train je bovendien je schouders en billen. Lees verder

Is het altijd nodig om te drinken tijdens het sporten?

04.04.2018 - Is het verstandig om voor een uur sporten een flesje water mee te nemen? Lees verder

Hoe begin je met hardlopen als je het nog nooit gedaan hebt?

13.12.2017 - In het januarinummer van Santé vind je een artikel over sportgoals voor 2018. Een van de doelen is 10 kilometer hardlopen. Hartstikke leuk idee natuurlijk, maar hoe pak je dat aan als je nog nooit een stap hebt hardgelopen? Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 |
Mis niets
Daghoroscoop
Maagd

Jouw fantasie kent geen grenzen vandaag. Dat is heel goed, mits je daar zelf…

» Naar de daghoroscopen