×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Jezelf wegen: hier kun je op letten

Jezelf wegen: hier moet je op letten
12.07.2018 - Redactie

Wat kan er misgaan als je op de weegschaal gaat staan? Meer dan je denkt. Dit zijn 5 aandachtspuntjes.


1. Staat de weegschaal op een egale ondergrond?
Om jezelf nauwkeurig te wegen, moet de weegschaal op een harde en egale ondergrond staan. Een tegelvloer is geschikt, zachte vloerbedekking en een ruwe natuurstenen vloer zijn minder geschikt.

2. Gebruik je altijd dezelfde weegschaal?
Door altijd dezelfde weegschaal te gebruiken, krijg je een beter beeld van je gewicht. Een andere weegschaal kan net iets anders ingesteld staan, waardoor je plotseling meer of minder weegt. Voor het meest realistische beeld weeg je jezelf steeds op dezelfde weegschaal.

Op zoek naar een nieuwe weegschaal? Bekijk hier het aanbod van Bol.com.

3. Weeg je jezelf altijd op hetzelfde moment?
Het is niet nodig om jezelf iedere dag te wegen. Eén keer per week is voldoende. Kies daarvoor een vaste dag en een vast tijdstip uit. Zo kun je je gewicht over een bepaalde periode het best met elkaar vergelijken. Een goed moment om jezelf te wegen, is 's ochtends wanneer je naar het toilet bent geweest. Weeg jezelf het liefst als je naakt bent.

4. Sta je stil op de weegschaal?
Zet je voeten naast elkaar en sta stil. Buig je knieën niet om het gewicht af te lezen, maar doe alleen je hoofd naar beneden.

5. Ben je van je apropos als je gewicht schommelt?
Dat is nergens voor nodig. Bij de meeste mensen schommelt het gewicht met 1 tot 2 kilo. Dat is niets om je zorgen over te maken. Je gewicht schommelt om verschillende redenen: doordat je meer vocht vasthoudt, doordat je naar het toilet moet, door hormonen… Daarnaast zegt je gewicht niet alles. De verdeling tussen spieren en vet bepaalt veel en daar zegt je weegschaal niets over.

Lees ook: Waarom we geen weegschaal nodig hebben

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Eenfasepil

03.11.2018 - Wil je de pil doorslikken zonder stopweek? Check dan eerst of de pil die jij slikt daarvoor geschikt is. Lees verder

Koud afdouchen

02.11.2018 - Annemiek doucht dertig dagen lang na het warm douchen zestig seconden met koud water. Merkt ze verschil aan het eind van de maand? Lees verder

Vitamine B-tekort

30.10.2018 - Vermoed je dat je een vitamine B-tekort hebt? Hier kun je op letten. Lees verder

Cafeïne in thee

29.10.2018 - We krijgen cafeïne vooral binnen door het drinken van koffie of thee. Dat er cafeïne in thee zit, is bij de meeste mensen bekend. Maar hoeveel cafeïne zit er in een kop thee? Lees verder

Oordoppen

28.10.2018 - Oordoppen zijn handig om omgevingsgeluid te dempen of om in het vliegtuig de luchtdruk te reguleren. Er zijn meer soorten oordoppen dan je denkt. Lees verder

Ontsmettingsmiddelen

28.10.2018 - Waarmee kun je een wondje het best ontsmetten? Santé zet zes ontsmettingsmiddelen voor je op een rij. Lees verder

Waarom krijg je spierpijn als je ziek bent?

26.10.2018 - Spierpijn is een van symptomen van griep, maar hoe kan het dat je spierpijn krijgt als je ziek bent? Lees verder

Verkouden en sporten

25.10.2018 - Ben je verkouden en twijfel je of het verstandig is om te gaan sporten? Er is een handig ezelsbruggetje voor. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 129 |
Mis niets
Daghoroscoop
Schorpioen

Jij komt tot de conclusie dat op het moment niks zinnigs uit je handen komt.…

» Naar de daghoroscopen