category colour brushFit/Lijstjes & Tips

Weinig energie, wel sporten

Soms kun je het echt niet opbrengen om nog te gaan sporten. Je dag heeft al je energie opgezogen. Toch is het juist in zo'n geval goed om je hoofd leeg te maken door even te bewegen. Kies voor een van deze laagdrempelige opties.

1. Maak een korte wandeling
Zo ben je in de buitenlucht en in beweging. Misschien heb je na een tijdje alsnog zin om te joggen.

2. Ga zwemmen
Zwemmen is hartstikke goed voor je lichaam, maar kan ook heel ontspannen zijn. Stel jezelf geen streng doel, maar geniet van het water.

3. Doe yoga
Een liggende work-out klinkt aantrekkelijker wanneer je weinig energie hebt. Rol je matje uit, YouTube-video erbij. Tijdens de oefeningen kun je altijd nog besluiten toch voor zwaardere oefeningen te gaan.

4. Begin rustig
Stel de apparaten niet meteen op zijn snelst of zwaarst in. Hou je eigen tempo aan, al is dat op een dag als vandaag lang niet waar je normaal naar streeft.

5. Op de fiets
Ga je liever stoom afblazen door te praten met een vriendin dan door te sporten? Ga er op de fiets naartoe.

Santé

in je brievenbus?

Bestel nu

Als eerste op de hoogte?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief van Santé!

  • Pinterest