category colour brushFit/Lijstjes & Tips

Sporten: get back on track

De zomervakantie is afgelopen. Het is tijd om het sporten weer op te pakken met de volgende tips.

Verloren sporttijd is niet in te halen
Leg jezelf erbij neer dat je niet direct op je oude niveau sport. Forceer niets, je wilt geen blessure oplopen aan het begin van een nieuw sportseizoen. Geef jezelf een paar weken om in te komen.

Train voor een race, maar zorg wel dat je genoeg tijd hebt
Een race of wedstrijd in het vooruitzicht werkt motiverend tijdens het trainen. Zorg wel dat je een wedstrijd kiest waarvoor je genoeg tijd hebt om te trainen.

Evalueer je sportgewoontes
Hoe ging het sporten voor de vakantie? Was je snel gedemotiveerd en had je nooit zin? Misschien is het tijd om eens een nieuwe sport te proberen.

Laat je adviseren
Sport je al jaren zonder ooit goed advies te hebben gevraagd, of hou je al jaren een oud sportschema aan? Plan een afspraak in met een trainer in de sportschool en laat een plan voor je opstellen.

Begin nu
Je hebt al zoveel weken niet gesport, deze week kan er ook nog wel bij. Nee! Zo blijf je sporten eindeloos uitstellen, begin nu!


Lees ook
> 6 tips om sporten leuk te houden
> Sporten met een doel
> Benut je sporttijd zo efficiënt mogelijk
> Wanneer je de sportschool zat bent
> Een nieuwe sport proberen

Beeld: Shutterstock

Santé

in je brievenbus?

Bestel nu

Als eerste op de hoogte?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief van Santé!

  • Pinterest