category colour brushFit/Lijstjes & Tips

Af en toe yoga is ook goed voor je

Je hoeft niet drie keer per week aan yoga te doen om er voordeel van te hebben.

De moeilijkste yogaposes zul je niet snel onder de knie hebben als je twee keer per maand een yogales volgt, maar zelfs wanneer je niet frequent aan yoga doet, heeft deze sport een aantal voordelen.

Het is ontspannend
In stressvolle tijden kan yoga zorgen voor de nodige ontspanning. Je verzet je gedachten en maakt je lichaam vrij van spanning.

Je wordt flexibeler
De yogaposes zullen je lichaam flexibeler maken, maar wist je dat je er ook zelf flexibeler door in het leven kan staan? Stuntelen met lastige yogaposes zal je waarschijnlijk bekend voorkomen als je niet heel vaak yoga beoefent. Probeer erom te lachen wanneer een yogapose niet meteen lukt, uiteindelijk zul je ook in het dagelijks leven beter omgaan met een situatie waarin iets niet direct lukt.

Je leert loslaten
Wanneer je tijdens de yogales de spanning loslaat wanneer iets niet lukt, zul je zien dat de zwaartekracht plotseling zijn werk doet. Dat kan hetzelfde werken wanneer je in het dagelijks leven dingen loslaat. De quote 'Worrying doesn't change the outcome' is in bijna alle gevallen waar. Wanneer je de stress loslaat, komen de meeste situaties op hun pootjes terecht.

Je leert je balans kennen
Je balans kan per dag verschillen. Dat betekent letterlijk dat je de ene dag makkelijker in een lastige yogapose kan balanceren dan een andere dag, net zoals je de ene dag meer kunt hebben op je werk, in je relatie of van je vrienden.

Volg jij wel eens een yogales?

Santé

in je brievenbus?

Bestel nu

Als eerste op de hoogte?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief van Santé!

  • Pinterest