5 tips om sporten weer op te pakken

5 tips om sporten weer op te pakken

Heb je je sportregime laten verslonzen in de zomervakantie? Dit is het moment om weer te beginnen.

Stel het niet langer uit
Je hebt al zo lang niet gesport, dan kun je vanavond ook best missen. Een herkenbare gedachte, maar zo blijf je maar uitstellen. Beginnen, vandaag!

Begin rustig aan
Je kunt er niet direct zo hard tegenaan als voor je vakantie. Je wilt geen blessure oplopen, dus bouw het weer rustig op. Gelukkig bestaat er zoiets als spiergeheugen, je begint echt niet helemaal opnieuw.

Evalueer je sportgewoontes
Hoe ging het sporten voor de vakantie eigenlijk? Is het tijd voor een nieuw trainingsschema, of misschien zelfs een nieuwe sport? Het is het begin van een nieuw seizoen, veel sportscholen bieden extra gratis proeflessen en/of inschrijfkortingen aan.

Maak een trainingsplan
Door jezelf een doel te stellen en een plan te maken om ernaartoe te werken, heb je een stok achter de deur. Je kunt een race of wedstrijd kiezen om voor te trainen. Zorg dat je genoeg tijd hebt om ervoor te trainen.

Ga samen
Neem een vriendin mee, misschien verkleint dat de drempel om daadwerkelijk weer te gaan.

Heb jij deze zomer gesport?

Beeld: Shutterstock