5 tips om sporten leuk te houden

5 tips om sporten leuk te houden

Dat veel mensen toch aan goede voornemens doen is duidelijk, wat is het druk bij de sportschool. Met deze tips ga je in februari, maart en de rest van het jaar nog steeds naar de sportschool.

  1. Loop niet te hard van stapel
    Ga niet van nooit sporten naar vijf keer per week keihard trainen. De kans is groot dat je het niet volhoudt en je vergroot risico op een blessure als je jezelf overtraint. Als je geblesseerd thuiszit, kom je sowieso niet dichterbij je gestelde sportdoel.
     
  2. Maak een plan
    Als je ergens voor traint, is dat een goede stok achter de deur. Maak dus eens een afspraak met de personal trainer die op de sportschool rondloopt. Hij of zij kan je helpen een plan op te stellen dat je helpt om je doelen te bereiken. En misschien durf je het binnenkort al aan om jezelf in te schrijven voor een evenement of wedstrijd.
     
  3. Vind iets dat je leuk vindt
    Probeer zoveel mogelijk sporten, apparaten en lessen uit tot je iets vindt dat je aanspreekt. Iets dat je leuk vindt, is namelijk veel makkelijker vol te houden.
     
  4. Leg sociale contacten
    Samen sporten werkt voor veel mensen als motivatie. Ben je in je eentje lid geworden van de sportschool? Ook dan kun je zorgen voor motiverende contacten. Leg contacten in de sportschool of in de kantine. Als je weet dat het gezellig voor, tijdens en na het sporten gezellig is, heb je extra motivatie om jezelf uit je luie stoel te slepen.
     
  5. Motiveer jezelf
    Leg de dagen waarop je sport vast en behandel ze als iedere andere afspraak die je maakt, je zegt dus niet zomaar af. Verzamel fitspiration op Pinterest, hang een inspirerende quote op je spiegel, volg fitbloggers, of zoek een andere manier om jezelf te motiveren.

Beeld: Shutterstock