5 tips om jezelf te motiveren

5 tips om jezelf te motiveren

Stop met jezelf naar de sportschool slepen. Geef je motivatie een boost met deze 5 tips.

1. Ga samen sporten
Samen sporten kan ideaal zijn. Zorg wel dat je een gemotiveerd sportmaatje kiest en dat jullie het beste in elkaar naar boven halen.

2. Houd je vooruitgang bij
Vooruitgang motiveert. Houd je vooruitgang daarom bij. Voor hardlopen kan dat bijvoorbeeld met Runkeeper, maar je kunt ook investeren in een activity tracker.

3. Beloon jezelf
Het kan helpen om jezelf te belonen. Probeer dat met de goede dingen te doen: een beloning in de vorm van eten, helpt je waarschijnlijk niet met het bereiken van je doelen. Een aflevering van je favorieten serie of een nieuwe hardlooplegging zijn betere beloningen.

4. Ga in de ochtend
Zelfs als je geen ochtendmens bent, kan het helpen om 's ochtends meteen te beginnen met sporten. Je zult je goed voelen dat je het sporten er al op hebt zitten en je hebt 's avonds vrij om te doen waar je zin in hebt.

5. Kies een sport die je leuk vindt
Heb je de laatste tijd veel moeite om jezelf naar de sportschool te slepen? Misschien is het tijd om eens een andere sport te proberen. Als je plezier hebt in de sport die je doet, is het een stuk makkelijker om gemotiveerd te blijven.

Lees ook: Wilskracht kun je trainen

Hoe houd jij jezelf gemotiveerd?

Beeld: Shutterstock