Voeding & de feestdagen: tips

Voeding & de feestdagen: tips

Heerlijk, de feestdagen! Maar erg vervelend als je op 2 januari merkt dat je broeken te strak geworden zijn. Marije van Fitnessbijbel voor vrouwen geeft tips.

Marije’s tips

Eet niet de hele dag door
Overvol aan tafel zitten is niet fijn. Geniet, maar stop op tijd. Cliché maar waar, eet rustig.

Kies hartig boven zoet
Suiker maakt sneller dik dan vet. Het smaakt naar meer en het maakt je moe waardoor je meer wilt gaan eten.

De beste tip: ga wandelend de feestdagen in
Wist je dat veel mensen tijdens kerst ziek worden of last krijgen van pijntjes? Ze hollen om het werk af te krijgen en kerstinkopen te doen, aan de kersttafel komen ze tot rust. Hollen of stilstaan is voor de geest (soms) lekker, ons lichaam denkt daar anders over en komt in protest. Het verstoort ons leefritme en klachten die we in tijden van stress onderdrukken, openbaren zich.

Wandelen is de ideale training om je lichaam geleidelijk tot rust te laten komen. Het werkt stressverlagend en brengt je hartslag (en stresshormoon) weer in balans. Zo voorkom je klachten (zoals een verlaagde weerstand, vermoeidheid en nervositeit) als je tot rust komt.

Maak een lijstje
Ben je gelukkig? Wat kan beter of zou je willen veranderen? Het jaareinde is het ideale moment om nieuwe plannen te maken. De volgende opdracht helpt. Aan de ene kant zet je WILLEN aan de andere kant MOETEN. Analyseer je leven. Wat moet je van jezelf en wat zou je graag willen? Zet het onder elkaar. Kan het lijstje moeten korter? En wat onder willen staat werkelijkheid worden? Maak plannen en ga ervoor. Waarom zou je wachten? Volg je hart!

Op mijn website www.Fitnessbijbel.com vind je nog meer tips, heerlijke recepten en kun je het boek bestellen. Fitnessbijbel is het ideale kerstcadeau om te krijgen en te geven. Het zesweken programma is perfect om direct na de feestdagen mee te starten.

Hele fijne feestdagen en supergezond en fit 2015!
Marije



Deze blog is een bijdrage van Marije de Vries (1981). Ze onderneemt en werkt als trainer en coach binnen de fitnessbranche en het bedrijfsleven. Met een door haar ontwikkeld veranderingsprogramma helpt zij ieder jaar duizenden mannen, vrouwen en werknemers met de overstap naar een ideale lifestyle. Iedere week schrijft ze een blog voor Santé.

Lees alle blogs van Marije >>