×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Tips om de kater van morgen te beperken

Tips om de kater van morgen te beperken
31.12.2018 - Redactie

Grote kans dat het drankje waar je om 12 uur mee proost niet je eerste is, en ook niet de laatste zal zijn. Met deze tips beperk je de kater van morgen.


  1. Wissel alcohol af met water
    Drink na elk glas alcohol een glas water. Alcohol onttrekt vocht aan je lichaam, door het vocht tussendoor aan te vullen, houd je je vochtbalans op peil en voorkom je (hopelijk) een heftige kater.
     
  2. Zorg voor een goede bodem
    Als je slecht hebt gegeten, komt alcohol harder aan. De kater is dan vaak ook erger. Drink voor het feest begint genoeg water, eet een stevige maaltijd en zorg dat je vitaminen binnenkrijgt.
     
  3. Houd het bij één dranksoort
    En pas vooral op met shotjes.
     
  4. Zorg voor genoeg slaap
    Lig je laat in bed en heb je de mogelijkheid om morgen langer te blijven liggen? Maak er gebruik van. Wanneer je toch een paar uur goed hebt geslapen, zul je je al een stuk beter voelen.
     
  5. Ken je grenzen
    Als de drankjes maar blijven komen, is het verleidelijk om alles aan te pakken. Het is belangrijk om je grenzen te kennen. Weet wanneer het voor jou tijd is om te stoppen, ongeacht of de rest doordrinkt of niet.
     
  6. De allerbeste anti-katertip: niet (te veel) drinken
    Gewoon voor het geval dat staat er morgenochtend een artikel voor je klaar met een stappenplan om de kater te verslaan.

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Afvallen doe je samen

Joyce (rechts) bereikte haar streefgewicht met de hulp van consulent Lydia. Wil je net als Joyce je weer energieker voelen en lekker in je vel zitten? Onder begeleiding behaal je de beste afslankresultaten en blijf je beter op gewicht. Lees verder

ADD herkennen

19.01.2019 - Veel mensen weten niet dat ze ADD hebben, omdat ze de symptomen niet herkennen. Dit zijn 5 typische eigenschappen die bij ADD horen. Lees verder

Donor worden: geven bij leven

17.01.2019 - Bij het woord ‘doneren’ denk je misschien meteen aan het Donorregister, maar je kunt ook veel voor iemand anders betekenen door tijdens je leven iets af te staan. Zelfs poep. Lees verder

Waarom gaat afvallen steeds moeilijker

14.01.2019 - Samen met Mieke Kosters helpen we je deze maand om je voornemen om strakker te worden waar te maken. Niet per se door gezonder te eten, maar door je gedrag te veranderen en gewoontes te creëren die je wél kunt volhouden. Lees verder

Slechte adem oplossingen

11.01.2019 - Een slechte adem kan je flink onzeker maken. Op deze manieren kom je er vanaf. Lees verder

Griep besmettelijk als je al beter bent?

10.01.2019 - Je voelt je weer een stuk beter na de griep. Betekent dat dat je je weer onder de mensen kunt begeven, of ben je nog steeds besmettelijk? Lees verder

Buiten adem

10.01.2019 - Neem je je ook iedere keer dat je hijgend een trap op loopt voor dat je echt vaker gaat sporten? Prima voornemen, maar het is helemaal niet gek dat je buiten adem raakt door traplopen. Lees verder

Koffie nachtrust leeftijd

09.01.2019 - Bij de meeste mensen heeft ’s ochtends een kop koffie (of twee) geen invloed op de nachtrust. Lees verder

Geen wilskracht om af te vallen

08.01.2019 - Samen met Mieke Kosters helpen we je deze maand om je voornemen om strakker te worden waar te maken. Niet per se door gezonder te eten, maar door je gedrag te veranderen en gewoontes te creëren die je wél kunt volhouden. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 130 |
Mis niets
Daghoroscoop
Steenbok

Jouw energie is vandaag prima in orde. Je kunt meer dan je ooit voor mogelijk…

» Naar de daghoroscopen