4 tips om gemotiveerd te blijven tot de laatste kilo’s eraf zijn

Worstel jij met de laatste hardnekkige kilo’s? Als je steeds minder resultaat ziet, kan het lastig zijn om te blijven doorzetten. Met deze tips blijf je gemotiveerd.

1. Maak van gezond leven een gewoonte
Als het goed is, wordt het steeds makkelijker om je gezonde levensstijl vol te houden. Zo niet, dan is het tijd om daaraan te werken. Maak gezond leven helemaal eigen. Dat kan bijvoorbeeld door gezonde rituelen te ontwikkelen en jezelf gezonde gewoontes aan te wennen die goed in te passen zijn in jouw leven.

2. Focus je niet te veel op de weegschaal
Je gewicht fluctueert. Maak je dus niet druk als je een keer wat zwaarder weegt, misschien houd je vocht vast of moet je naar het toilet. Belangrijker is hoe jij je voelt, hoeveel energie je hebt en hoe strak (of niet) je spijkerbroek zit.

3. Probeer eens een nieuwe training
Je lichaam went snel aan een vaste trainingsroutine. 'Verras' je spieren eens met een andere schema of probeer een HIIT-sessie. Kies daarnaast voor vormen van beweging die je echt leuk vindt, zo is het stukken makkelijker vol te houden. Er is keuze genoeg: zwemmen, wandelen, skeeleren, dansen, hardlopen, tennissen of een teamsport…

4. Stel je streefgewicht bij
Is het nodig om de laatste kilo's kwijt te raken? Misschien is je huidige gewicht hartstikke gezond bij jouw lengte. Blijf realistisch.

Beeld: Shutterstock