Placeholder

Georganiseerd op de werkvloer

Er zijn veel manieren om taken die je moet doen te onthouden. Kies één van deze methoden en wordt een organisatiewonder op de werkvloer.

Vergeet jij regelmatig iets op je to do-list? Dan is het hoog tijd om één van de andere methodes te proberen.

Post-its
Schrijf alles dat je moet doen op post-its. Plak ze op opvallende plekken: je computerscherm, midden op je bureau, op je toetsenbord. Zodra je iets afgerond hebt, gooi je de post-it weg. Deze manier is niet aan te raden als je van een clean desk policy houdt.

Digitale agenda
Bijna ieder mailprogramma heeft ook een geïntegreerde agenda die je kunt gebruiken. Als je deze structureel goed invult, heb je je taken voor het werk netjes bij elkaar. Ook handig: je agenda (deels) openbaar maken, zodat je collega's weten wanneer je bereikbaar voor ze bent.

Herinneringen
Werk steeds aan één taak tegelijk. Bepaal hoelang je aan deze taak wil werken. Stel een alarm in en neem daarna een korte pauze voor je aan de volgende taak begint.

Jezelf mailen
Check jij continu je inbox, dan kan jezelf mailen een goede uitkomst zijn om afspraken en taken niet te vergeten. Met NudgeMail kun je zelfs instellen wanneer de mail verzonden moet worden. Zo krijg je de reminder altijd op het goede moment.

Op papier
Een papieren agenda werkt voor veel mensen nog steeds goed. Ook kun je dagelijks of wekelijks een to do-list maken. Begin bijvoorbeeld de dag met het maken van je to do-list voor die dag voor je aan de werkhectiek begint.

Themadag
Heb je zoveel te doen dat je niet weet waar te beginnen, of doe je zoveel door elkaar dat nergens iets van terecht komt. Misschien kun je voortaan je dagen (of een aantal dagen) een thema geven. Werk bijvoorbeeld op dinsdag alleen aan het uitwerken van verslagen.

Hoe georganiseerd ben jij op de werkvloer?