Placeholder

6 tips om je bureau op te ruimen

Met een schone lei het nieuwe jaar in.

Orden de papieren
Ga door de stapel verzamelde papieren op je bureau heen en sorteer ze en berg ze op op. Zorg dat je de papieren die je nodig hebt, binnen handbereik bewaart. Al het papierwerk van projecten die zijn afgelopen kun je opbergen.

Zorg voor opbergruimte
Heb je geen bureaulades tot je beschikking, creëer dan toch wat opbergruimte door papierbakjes en opbergbakjes op je bureau te zetten.

Berg kleine spullen op
Stop rondzwervende spullen op je bureau in bakjes. Door ook pennen en post-its in bakjes op te bergen, lijkt je bureau meteen een stuk netter.

Houd het praktisch
Je opgeruimde bureau moet vooral handig zijn. Leg spullen die je vaak gebruikt binnen handberoek.

Werk snoeren weg
Al die opladers en snoeren zorgen ervoor dat je bureau chaotisch oogt. Verberg ze in een oplaadstation of rol de snoertjes op.

Bijhouden
Als je bureau netjes is, is het een kwestie van bijhouden. Lukt het je niet om gedurende de dag je bureau netjes te houden, ruim dan aan het eind van iedere dag of week je bureau op.

Beeld: Shutterstock