×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Switch it up: goed tegen de sleur, goed voor je geheugen

Switch it up: goed tegen de sleur, goed voor je geheugen
24.04.2016 - Redactie

Af en toe iets anders doen dan je gewend bent, is goed tegen de sleur. Er wordt zelfs gezegd dat het goed is voor je geheugen. Tijd om je routine om te gooien.


1. Zet kleine stappen
Grote veranderingen zijn lastig vol te houden, terwijl een kleine verandering ook al groot effect kan hebben.

2. Poets je tanden met je andere hand
Onwenniger dan je verwacht.

3. Eet met je andere hand
Graai niet gedachteloos in een bak popcorn of chips, maar gebruik daarvoor ook eens je andere hand. Extra voordeel: je zou er volgens onderzoek tot 30 procent minder door eten.

4. Neem een andere route naar je werk
Stap een halte eerder uit, ga wandelen in plaats van fietsen of werk eens op een andere locatie.

5. Probeer een nieuwe sport
Een goed idee als jij dé sport voor jou nog niet gevonden hebt. Daarnaast is af en toe een andere training doen goed voor je lichaam.

6. Doe iets wat je normaal niet zou doen
Lees een boek buiten je interessegebied. Bezoek een tentoonstelling of film die je normaal niet snel zou uitkiezen. Het zorgt voor een frisse blik op de wereld.

7. Maak een gerecht dat je nog nooit bereid hebt
Een kleine verandering, met als resultaat een lekkere maaltijd. Altijd goed, toch?

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

16.10.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Gestopt met ontbijten. Wat is intermittent fasting?

14.10.2017 - In Santé lees je het verhaal van Santé's vormgever Saskia, ruim een jaar geleden is ze gestopt met ontbijten nadat ze een verhaal over intermittent fasting las. Lees verder

3 tips tegen een zwakke blaas

13.10.2017 - Bijna iedere vrouw heeft er op een bepaald moment in haar leven weleens last van: ongewenst urineverlies door een verzwakte blaas. Hoe kom je er vanaf? Lees verder

Hoe kom je aan een zwakke blaas?

07.10.2017 - Bijna iedere vrouw heeft er op een bepaald moment in haar leven weleens last van: ongewenst urineverlies door een verzwakte blaas. Hoe komt het? Lees verder

3 'slechte' gewoontes die stiekem best goed voor je zijn

06.10.2017 - Aan slechte gewoontes zitten soms verrassend goede kanten. Lees verder

Tandpijn? Hier kan het door komen

06.10.2017 - Heb je last van tandpijn? Eén van de volgende drie dingen zou de oorzaak kunnen zijn. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

02.10.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

5 oorzaken waardoor je extra veel dorst kunt hebben

01.10.2017 - Als je net gesport hebt, of als je de halve middag niets hebt gedronken, is het duidelijk waarom je dorst hebt. Blijf je om onverklaarbare redenen meer dorst hebben dan normaal, dan is het tijd om extra goed naar je lichaam te luisteren. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 114 |
Daghoroscoop
Weegschaal

De liefde kan wat problemen opleveren. Maar waarschijnlijk heb je die zelf…

» Naar de daghoroscopen