×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Hoeveel slaap hebben we nodig?

Hoeveel slaap hebben we nodig?
05.02.2015 - Redactie

Op hoeveel uur slaap je goed functioneert, is voor iedereen verschillend. Toch zijn er richtlijnen.


Onlangs heeft The National Sleep Foundation de richtlijnen voor hoeveel uur slaap we nodig hebben aangepast.

De nieuwe richtlijnen
Baby's van 0 tot 3 maanden: 14 tot 17 uur
Baby's van 4 tot 11 maanden: 12 tot 15 uur
Peuters 1-2 jaar: 11 tot 14 uur
Kleuters 3-5 jaar: 10 tot 13 uur
Kinderen 6-13 jaar: 9 tot 11 uur
Tieners 14-17 jaar: 8 tot 10 uur
Jong volwassenen 18-25 jaar: 7 tot 9 uur
Volwassenen 26 tot 64 jaar: 7 tot 9 uur
65+: 7 tot 8 uur

Wat is er veranderd?
Voor de meeste categorieën is er een uurtje slaap bijgekomen. Zo hadden kleuters volgens de richtlijnen 12 tot 14 uur slaap nodig en is dat nu bijgesteld naar 11 tot 14 uur. Voor volwassenen tot en met 64 jaar is er niets veranderd. De categorie 65+ is nieuw.

Heel persoonlijk
Het is onmogelijk om voor iedereen te bepalen hoeveel uur slaap optimaal is. De tijden hierboven zijn daarom slechts richtlijnen.

Meer informatie vind je op de website van The National Sleep Foundation.

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Hoe besmettelijk ben je met griep?

19.02.2018 - Je voelt je weer een stuk beter na de griep. Betekent dat dat je je weer onder de mensen kunt begeven, of ben je nog steeds besmettelijk? Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

19.02.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

7 tips om je weerstand een boost te geven

16.02.2018 - Een goede weerstand maakt de kans op griep en verkoudheid kleiner. En als je toch ziek wordt, ben je sneller weer beter. Met deze tips wapen je je zo effectief mogelijk tegen de winterse bacteriën en virussen. Lees verder

Is het slecht om met je benen over elkaar te zitten?

12.02.2018 - Je bent vast wel een gewaarschuwd om niet met je benen over elkaar te zitten. Toch is het een favoriete houding van veel vrouwen. Het is bijna onvermijdelijk, uiteindelijk ga je je toch afvragen of de houding echt zo slecht is? Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

12.02.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Wat kun je doen om oorsuizen te voorkomen?

11.02.2018 - Oorsuizen (tinnitus) komt steeds vaker voor. Door je oren in bepaalde situaties goed te beschermen, kun je voorkomen dat je last krijgt van oorsuizen. Lees verder

Wat zegt de kleur van je snot over je gezondheid?

09.02.2018 - Geen lekker onderwerp, maar nu de griepepidemie nog steeds sluimert, kan het wel een nuttig onderwerp zijn. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

05.02.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 120 |
Mis niets
Daghoroscoop
Vissen

Er gebeurt iets dat je totaal niet verwacht had. Je bent dan ook geheel uit…

» Naar de daghoroscopen