×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Ontspannen door langzamer te ademen

Ontspannen door langzamer te ademen
17.01.2015 - Redactie

Lees verder om te ontdekken welk effect je ademhaling op je stressniveau heeft.


Te snel ademen
Tijdens de alledaagse bezigheden gaan we vaak – onbewust – sneller ademhalen. Bram Bakker en Koen de Jong leggen in hun boek Verademing: een praktisch boek over de voordelen van rustig ademen uit, dat het zinloos is om snel te ademen omdat het energievretend is en klachten als depressie, hoge bloeddruk, hoofdpijn en slaapproblemen kan veroorzaken.

Tips
- Mensen met een hoog stressgehalte kunnen hun adempatroon het best terugbrengen tot maximaal twaalf ademhalingen per minuut. Door dit weinige in- en uitademen, zal je lichaam direct tot ruststand overgaan en beginnen te ontspannen.
- Adem je nog minder, acht ademhalingsbewegingen per minuut, dan activeert je parasympatische zenuwstelsel. Dit is het deel van het autonoom zenuwstelsel dat de organen zo beïnvloedt dat je lichaam in rusttoestand kan herstellen.
- Van maar vier keer in- en uitademen per minuut, raak je het meest ontspannen. Je lichaam komt dan zo in ruststand dat stress verdwijnt.

Bron: Archief | Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

21.08.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Teddie Kuiper: 'Ik heb liever geen koffie dan slechte koffie'

20.08.2017 - 'Ik drink koffie voor de smaak niet voor de cafeïne.' De beste barista van Nederland is verknocht aan koffie, maar ook aan gezelschap. Teddie Kuiper is liever niet alleen; ze móet ruis om zich heen hebben. Lees verder

Health checks die je in 30 seconden kunt uitvoeren

18.08.2017 - Met deze snelle health checks kijk je thuis hoe het ervoor staat met je gezondheid. Lees verder

Tips om het effect van te veel cafeïne te neutraliseren

17.08.2017 - Zodra je een kop koffie te veel hebt gedronken, merk je het effect meteen. Wat kun je doen om het effect van te veel cafeïne te neutraliseren? Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

14.08.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Tips tegen oorpijn in het vliegtuig

12.08.2017 - Heb jij last van oorpijn in het vliegtuig? Met deze tips verminder je de oorpijn. Lees verder

Hoe maak je oordoppen schoon?

11.08.2017 - Als je je oordoppen regelmatig gebruikt, is het niet vreemd dat er bacteriën op komen. Regelmatig schoonmaken is dus belangrijk. Lees verder

Hoe weet je dat je gehoorschade hebt opgelopen?

09.08.2017 - Je oren zijn kwetsbaarder dan je denkt. De veilige limiet waaraan je gehoor mag worden blootgesteld, is tachtig decibel. Regelmatig geluid boven die grens kan leiden tot gehoorschade. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 111 |

Daghoroscoop
Leeuw

Een periode van succes staat voor de deur en wel op alle fronten. In de liefde…

» Naar de daghoroscopen

Maak kans op fantastische prijzen!

Wij zijn benieuwd naar jouw waardering voor Santé en naar wat je van Santé verwacht. We zouden je dan ook graag een paar vragen willen stellen. Dit zal circa 5 minuten duren.

Doe mee en maak kans op fantastische prijzen!