×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

5 tips voor als je te veel gegeten hebt

Tips voor als je te veel gegeten hebt
25.12.2017 - Redactie

Met deze tips voel je je beter nadat je te veel hebt gegeten.


1. Beweeg
Beweging zorgt ervoor dat je metabolisme op gang wordt geholpen. Ga na het diner met zijn allen naar buiten voor een wandeling.

2. Zeg nee als er meer eten komt
Het avondeten is nog maar net binnen en er worden alweer schaaltjes vol lekkere dingen op tafel gezet. Weersta de verleiding om meer te eten. Het is allemaal heerlijk, maar het is niet goed voor je maag.

3. Voel je niet schuldig
Al die culinaire uitspattingen passen misschien niet in het gezonde eetpatroon dat je normaal hebt, maar juist daarom mag je er nu extra van genieten. En aan de andere kant: voel je ook niet schuldig tegenover de gastheer of -vrouw als je iets afslaat of overslaat.

4. Sla geen maaltijden over
Het lijkt misschien een goed idee om de lunch over te slaan, 'omdat je straks bij je ouders toch genoeg krijgt voorgeschoteld', maar dat is geen goed idee. Door maaltijden over te slaan, vergroot je de kans dat je tussendoor begint te snaaien of je bij de volgende maaltijd overeet.

5. Drink genoeg
En dan bedoelen we natuurlijk niet alleen van die wijn. Zorg dat je tussendoor genoeg water drinkt.

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

11.12.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Dit is wat je kunt eten om je darmen optimaal te laten werken

10.12.2017 - Darmproblemen kunnen heel hardnekkig en vervelend zijn. Voedingsdeskundige en gastblogger Anita Mulderij helpt je om stappen te zetten in het juiste voedingspatroon. Lees verder

Wat gebeurt er als je je tanden niet poetst?

09.12.2017 - Sla jij wel eens een poetsbeurt over? Hierna denk je er wel twee keer over na. Lees verder

Heb ik een magnesium-tekort?

09.12.2017 - Met een gezond voedingspatroon krijg je meestal genoeg magnesium binnen. Toch zijn er mensen die zonder dat ze het weten een magnesium-tekort hebben. Ontdek hoe je de klachten van een magnesiumtekort kunt herkennen. Lees verder

Onderzoek: we moeten ons voedingspatroon drastisch aanpassen

06.12.2017 - Een opvallende kop op Nu.nl: 'Europeanen moeten hun voedingspatroon drastisch aanpassen'. Het is een waarschuwing van Europese academici. We zouden minder calorieën moeten binnen krijgen en minder vlees eten. Lees verder

Helpt het om een ui naast je bed te zetten als je verkouden bent?

06.12.2017 - Misschien ken je het nog van vroeger, toen je moeder een gesneden ui op een schoteltje naast je bed zette als je verkouden was. Helpt het echt? Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

04.12.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Tips tegen kloven in je handen

04.12.2017 - Kloven in je handen kunnen ontstaan door een huidprobleem zoals eczeem of psoriasis, maar ook als het buiten koud is en de lucht binnen droog is, zijn sommige mensen gevoeliger voor kloven in de vingers of knokkels. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 117 |
Mis niets
Daghoroscoop
Boogschutter

Jij hebt een fout gemaakt, so what? Er is niets aan de hand zolang je de moed…

» Naar de daghoroscopen

Mis niets van Santé

Like ons op Facebook en blijf op de hoogte van onze
tips en artikelen over een gezond, gelukkig, fit, mooi en
lekker leven. En mis geen enkele Klik & Win!