×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

5 tips voor als je te veel gegeten hebt

Tips voor als je te veel gegeten hebt
25.12.2017 - Redactie

Met deze tips voel je je beter nadat je te veel hebt gegeten.


1. Beweeg
Beweging zorgt ervoor dat je metabolisme op gang wordt geholpen. Ga na het diner met zijn allen naar buiten voor een wandeling.

2. Zeg nee als er meer eten komt
Het avondeten is nog maar net binnen en er worden alweer schaaltjes vol lekkere dingen op tafel gezet. Weersta de verleiding om meer te eten. Het is allemaal heerlijk, maar het is niet goed voor je maag.

3. Voel je niet schuldig
Al die culinaire uitspattingen passen misschien niet in het gezonde eetpatroon dat je normaal hebt, maar juist daarom mag je er nu extra van genieten. En aan de andere kant: voel je ook niet schuldig tegenover de gastheer of -vrouw als je iets afslaat of overslaat.

4. Sla geen maaltijden over
Het lijkt misschien een goed idee om de lunch over te slaan, 'omdat je straks bij je ouders toch genoeg krijgt voorgeschoteld', maar dat is geen goed idee. Door maaltijden over te slaan, vergroot je de kans dat je tussendoor begint te snaaien of je bij de volgende maaltijd overeet.

5. Drink genoeg
En dan bedoelen we natuurlijk niet alleen van die wijn. Zorg dat je tussendoor genoeg water drinkt.

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Waarom krabben zo fijn voelt als je jeuk hebt

14.10.2018 - Soms moet je je inhouden om te stoppen voordat de rode strepen van je nagels op je huid staan. Waarom voelt krabben zo goed? Lees verder

Litteken insmeren

09.10.2018 - Iedereen heeft wel ergens een litteken. Als de huid zich goed herstelt, wordt een litteken vrijwel onzichtbaar, maar dat is niet altijd zo. Lees verder

Vivian Reijs

04.10.2018 - Met haar boeken en healthplatform helpt Vivian Reijs duizenden vrouwen aan een gezonde levensstijl. 'Door mijn vroegere PMS-klachten ontdekte ik hoe belangrijk voeding en hormonen hierbij zijn.' Lees verder

Gespannen kaken ontspannen

30.09.2018 - Stress kan zorgen voor stijve spieren. Veel mensen hebben er last van in hun nek en schouders, maar ook je kaken krijgen (soms ongemerkt) veel spanning te verduren. Lees verder

Tips tegen verkoudheid

28.09.2018 - Om je heen hoor je steeds meer mensen snotteren. Met deze tips wapen je je, zo goed en kwaad als het gaat, tegen een verkoudheidsvirus. Lees verder

Wat kun je doen als je je eenzaam voelt?

27.09.2018 - Veel mensen voelen zich wel eens eenzaam. Hoe jong of oud je bent, maakt niet uit, iedereen kan ermee te maken krijgen. Lees verder

Meer wandelen

24.09.2018 - Misschien zelfs het beste dat je kunt doen voor je gezondheid. Lees verder

Brandend maagzuur

23.09.2018 - De meeste mensen hebben wel eens last gehad van brandend maagzuur. Als je er iedere week minstens een keer last van hebt, dan is het handig om de volgende dingen te weten. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 127 |
Mis niets
Daghoroscoop
Weegschaal

Je houdt het einddoel goed in de gaten. Houd de details echter ook in de…

» Naar de daghoroscopen