×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

5 tips voor als je te veel gegeten hebt

Tips voor als je te veel gegeten hebt
25.12.2017 - Redactie

Met deze tips voel je je beter nadat je te veel hebt gegeten.


1. Beweeg
Beweging zorgt ervoor dat je metabolisme op gang wordt geholpen. Ga na het diner met zijn allen naar buiten voor een wandeling.

2. Zeg nee als er meer eten komt
Het avondeten is nog maar net binnen en er worden alweer schaaltjes vol lekkere dingen op tafel gezet. Weersta de verleiding om meer te eten. Het is allemaal heerlijk, maar het is niet goed voor je maag.

3. Voel je niet schuldig
Al die culinaire uitspattingen passen misschien niet in het gezonde eetpatroon dat je normaal hebt, maar juist daarom mag je er nu extra van genieten. En aan de andere kant: voel je ook niet schuldig tegenover de gastheer of -vrouw als je iets afslaat of overslaat.

4. Sla geen maaltijden over
Het lijkt misschien een goed idee om de lunch over te slaan, 'omdat je straks bij je ouders toch genoeg krijgt voorgeschoteld', maar dat is geen goed idee. Door maaltijden over te slaan, vergroot je de kans dat je tussendoor begint te snaaien of je bij de volgende maaltijd overeet.

5. Drink genoeg
En dan bedoelen we natuurlijk niet alleen van die wijn. Zorg dat je tussendoor genoeg water drinkt.

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Ik heb een tekenbeet, wat nu?

20.06.2018 - Een tekenbeet kun je ongemerkt oplopen, bijvoorbeeld tijdens een wandeling door het bos of nadat je op het gras hebt gezeten. Het is belangrijk om een teek zo snel mogelijk te verwijderen. Weet jij waar je op moet letten? Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

18.06.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

5 tips om je moedervlekken te controleren

16.06.2018 - Het is belangrijk om je moedervlekken in de gaten te houden. Als er iets afwijkend is, is de kans groter dat je het op tijd door hebt. Lees verder

Tips tegen hooikoorts

15.06.2018 - Naast medicijnen gebruiken, zijn er meer dingen die je kunt doen om je hooikoorts te verminderen. Lees verder

Hoe werkt bloed doneren?

14.06.2018 - Bloed doneren is een relatief simpele daad en je kunt er zelfs levens door redden. De eerste keer bloed doneren kan best spannend zijn. We vertellen je alvast wat handig is om te weten. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

11.06.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

7 praktische tips om minder plastic te gebruiken

06.06.2018 - Plastic is erg slecht voor het milieu. Veel van het plastic dat in de oceaan drijft, is plastic dat maar één keer gebruikt is. Lees verder

Doen: 10 minuten stevig wandelen

05.06.2018 - Er wordt vaak gesproken over 10.000 stappen per dag. Waar dat doel vandaan komt, is niet helemaal duidelijk. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 125 |
Mis niets
Daghoroscoop
Kreeft

Laat die kritiek even voor wat het is. Jij bent zo emotioneel geladen dat je…

» Naar de daghoroscopen