×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

5 redenen waarom het getal op de weegschaal al een tijdje hetzelfde is

5 redenen waarom het getal op de weegschaal al een tijdje hetzelfde is
02.10.2014 - Redactie

Het zou zomaar aan één van de volgende redenen kunnen liggen.


1. Je porties zijn te groot
Avocado's zijn heel gezond, maar bevatten ook veel calorieën. Ongezouten amandelen zijn een gezond tussendoortjes, maar ze zijn niet bepaald caloriearm. De wijze les: ook gezonde producten kun je niet onbeperkt eten.

2. Je eet niet genoeg groenten
Groenten zijn de basis van een gezond eetpatroon. Ze bevatten weinig calorieën en door de vezels zorgen groenten ervoor dat je wel lang een vol gevoel hebt, dubbel voordeel dus.

3. Je gebruikt te veel sausjes en toppings
Een gezonde maaltijd maak je binnen een mum van tijd ongezond door bacon toe te voegen. Net zoals dressing en croutons makkelijk meer dan 100 calorieën aan je salade kunnen toevoegen.

4. Je snijdt je eten niet
Iets simpels als je eten snijden, kan je helpen om overeten tegen te gaan. Het lijkt misschien kinderachtig om alles in kleine stukjes te snijden, maar uit onderzoek blijkt dat het helpt om minder te eten.

5. Je vergeet te genieten
Geniet af en toe van koek, snoep of taart. Door jezelf alles te ontzeggen, is je dieet lastiger vol te houden en vergroot je de kans dat je vervolgens een eetbui krijgt. Daarnaast is het belangrijk om genoeg leuke dingen te doen en te ontspannen. Stress is namelijk een trigger voor gewichtstoename.

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Ik heb een tekenbeet, wat nu?

20.06.2018 - Een tekenbeet kun je ongemerkt oplopen, bijvoorbeeld tijdens een wandeling door het bos of nadat je op het gras hebt gezeten. Het is belangrijk om een teek zo snel mogelijk te verwijderen. Weet jij waar je op moet letten? Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

18.06.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

5 tips om je moedervlekken te controleren

16.06.2018 - Het is belangrijk om je moedervlekken in de gaten te houden. Als er iets afwijkend is, is de kans groter dat je het op tijd door hebt. Lees verder

Tips tegen hooikoorts

15.06.2018 - Naast medicijnen gebruiken, zijn er meer dingen die je kunt doen om je hooikoorts te verminderen. Lees verder

Hoe werkt bloed doneren?

14.06.2018 - Bloed doneren is een relatief simpele daad en je kunt er zelfs levens door redden. De eerste keer bloed doneren kan best spannend zijn. We vertellen je alvast wat handig is om te weten. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

11.06.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

7 praktische tips om minder plastic te gebruiken

06.06.2018 - Plastic is erg slecht voor het milieu. Veel van het plastic dat in de oceaan drijft, is plastic dat maar één keer gebruikt is. Lees verder

Doen: 10 minuten stevig wandelen

05.06.2018 - Er wordt vaak gesproken over 10.000 stappen per dag. Waar dat doel vandaan komt, is niet helemaal duidelijk. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 125 |
Mis niets
Daghoroscoop
Kreeft

Je bent een geduldig en trouw mens. Een gedane belofte zul jij niet gauw…

» Naar de daghoroscopen