×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Je eetpatroon veranderen

Je eetpatroon veranderen
03.02.2014 - Redactie

Soms is het nodig je eetpatroon te veranderen, bijvoorbeeld voor een dieet, een allergie of een intolerantie. Het kan behoorlijk lastig zijn. Houd deze 3 dingen in ieder geval voor ogen.


1. Waarom pas je je eetpatroon aan?
Het is lastig als je plotseling geen gluten meer mag eten, of wil minderen met suiker. Het helpt als je voor ogen houdt waarom je het doet. Je wilt je bijvoorbeeld beter of fitter voelen en om dat te bereiken, moet je je voeding aanpassen.

2. Varieer zoveel mogelijk
Door een eenzijdig menu mis je misschien essentiële voedingsstoffen. En als je dagmenu zo geblanceerd is dat er geen voedingsstoffen ontbreken, dan wordt het op den duur saai om iedere dag hetzelfde te eten. Bedenk dus hoe je meer kunt variëren. Het hoeft niet moeilijk te zijn: gebruik verschillende kruiden en kies steeds voor een andere bereidingswijze. Koken, vakken, wokken en grillen zorgen allemaal voor een andere smaak.

3. Schrijf op wat je eet
Je eetpatroon is iets dat er door de jaren heen is ingesleten. Houd eens een week lang bij wat je allemaal eet. Zo krijg je inzicht in je eetpatroon en kun je beter bepalen wat je zou willen veranderen aan je eetpatroon.

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Eenfasepil

03.11.2018 - Wil je de pil doorslikken zonder stopweek? Check dan eerst of de pil die jij slikt daarvoor geschikt is. Lees verder

Koud afdouchen

02.11.2018 - Annemiek doucht dertig dagen lang na het warm douchen zestig seconden met koud water. Merkt ze verschil aan het eind van de maand? Lees verder

Vitamine B-tekort

30.10.2018 - Vermoed je dat je een vitamine B-tekort hebt? Hier kun je op letten. Lees verder

Cafeïne in thee

29.10.2018 - We krijgen cafeïne vooral binnen door het drinken van koffie of thee. Dat er cafeïne in thee zit, is bij de meeste mensen bekend. Maar hoeveel cafeïne zit er in een kop thee? Lees verder

Oordoppen

28.10.2018 - Oordoppen zijn handig om omgevingsgeluid te dempen of om in het vliegtuig de luchtdruk te reguleren. Er zijn meer soorten oordoppen dan je denkt. Lees verder

Ontsmettingsmiddelen

28.10.2018 - Waarmee kun je een wondje het best ontsmetten? Santé zet zes ontsmettingsmiddelen voor je op een rij. Lees verder

Waarom krijg je spierpijn als je ziek bent?

26.10.2018 - Spierpijn is een van symptomen van griep, maar hoe kan het dat je spierpijn krijgt als je ziek bent? Lees verder

Verkouden en sporten

25.10.2018 - Ben je verkouden en twijfel je of het verstandig is om te gaan sporten? Er is een handig ezelsbruggetje voor. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 129 |
Mis niets
Daghoroscoop
Schorpioen

Het lijkt wel of jij vandaag beschikt over een extra voelsprietje waardoor je…

» Naar de daghoroscopen