×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Je eetpatroon veranderen

Je eetpatroon veranderen
03.02.2014 - Redactie

Soms is het nodig je eetpatroon te veranderen, bijvoorbeeld voor een dieet, een allergie of een intolerantie. Het kan behoorlijk lastig zijn. Houd deze 3 dingen in ieder geval voor ogen.


1. Waarom pas je je eetpatroon aan?
Het is lastig als je plotseling geen gluten meer mag eten, of wil minderen met suiker. Het helpt als je voor ogen houdt waarom je het doet. Je wilt je bijvoorbeeld beter of fitter voelen en om dat te bereiken, moet je je voeding aanpassen.

2. Varieer zoveel mogelijk
Door een eenzijdig menu mis je misschien essentiële voedingsstoffen. En als je dagmenu zo geblanceerd is dat er geen voedingsstoffen ontbreken, dan wordt het op den duur saai om iedere dag hetzelfde te eten. Bedenk dus hoe je meer kunt variëren. Het hoeft niet moeilijk te zijn: gebruik verschillende kruiden en kies steeds voor een andere bereidingswijze. Koken, vakken, wokken en grillen zorgen allemaal voor een andere smaak.

3. Schrijf op wat je eet
Je eetpatroon is iets dat er door de jaren heen is ingesleten. Houd eens een week lang bij wat je allemaal eet. Zo krijg je inzicht in je eetpatroon en kun je beter bepalen wat je zou willen veranderen aan je eetpatroon.

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

Ik heb een tekenbeet, wat nu?

20.06.2018 - Een tekenbeet kun je ongemerkt oplopen, bijvoorbeeld tijdens een wandeling door het bos of nadat je op het gras hebt gezeten. Het is belangrijk om een teek zo snel mogelijk te verwijderen. Weet jij waar je op moet letten? Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

18.06.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

5 tips om je moedervlekken te controleren

16.06.2018 - Het is belangrijk om je moedervlekken in de gaten te houden. Als er iets afwijkend is, is de kans groter dat je het op tijd door hebt. Lees verder

Tips tegen hooikoorts

15.06.2018 - Naast medicijnen gebruiken, zijn er meer dingen die je kunt doen om je hooikoorts te verminderen. Lees verder

Hoe werkt bloed doneren?

14.06.2018 - Bloed doneren is een relatief simpele daad en je kunt er zelfs levens door redden. De eerste keer bloed doneren kan best spannend zijn. We vertellen je alvast wat handig is om te weten. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

11.06.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

7 praktische tips om minder plastic te gebruiken

06.06.2018 - Plastic is erg slecht voor het milieu. Veel van het plastic dat in de oceaan drijft, is plastic dat maar één keer gebruikt is. Lees verder

Doen: 10 minuten stevig wandelen

05.06.2018 - Er wordt vaak gesproken over 10.000 stappen per dag. Waar dat doel vandaan komt, is niet helemaal duidelijk. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 125 |
Mis niets
Daghoroscoop
Kreeft

Je bent een geduldig en trouw mens. Een gedane belofte zul jij niet gauw…

» Naar de daghoroscopen