×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Je eetpatroon veranderen

Je eetpatroon veranderen
03.02.2014 - Redactie

Soms is het nodig je eetpatroon te veranderen, bijvoorbeeld voor een dieet, een allergie of een intolerantie. Het kan behoorlijk lastig zijn. Houd deze 3 dingen in ieder geval voor ogen.


1. Waarom pas je je eetpatroon aan?
Het is lastig als je plotseling geen gluten meer mag eten, of wil minderen met suiker. Het helpt als je voor ogen houdt waarom je het doet. Je wilt je bijvoorbeeld beter of fitter voelen en om dat te bereiken, moet je je voeding aanpassen.

2. Varieer zoveel mogelijk
Door een eenzijdig menu mis je misschien essentiële voedingsstoffen. En als je dagmenu zo geblanceerd is dat er geen voedingsstoffen ontbreken, dan wordt het op den duur saai om iedere dag hetzelfde te eten. Bedenk dus hoe je meer kunt variëren. Het hoeft niet moeilijk te zijn: gebruik verschillende kruiden en kies steeds voor een andere bereidingswijze. Koken, vakken, wokken en grillen zorgen allemaal voor een andere smaak.

3. Schrijf op wat je eet
Je eetpatroon is iets dat er door de jaren heen is ingesleten. Houd eens een week lang bij wat je allemaal eet. Zo krijg je inzicht in je eetpatroon en kun je beter bepalen wat je zou willen veranderen aan je eetpatroon.

Beeld: Shutterstock

Wat vind je ervan?

Reacties

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

21.08.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Teddie Kuiper: 'Ik heb liever geen koffie dan slechte koffie'

20.08.2017 - 'Ik drink koffie voor de smaak niet voor de cafeïne.' De beste barista van Nederland is verknocht aan koffie, maar ook aan gezelschap. Teddie Kuiper is liever niet alleen; ze móet ruis om zich heen hebben. Lees verder

Health checks die je in 30 seconden kunt uitvoeren

18.08.2017 - Met deze snelle health checks kijk je thuis hoe het ervoor staat met je gezondheid. Lees verder

Tips om het effect van te veel cafeïne te neutraliseren

17.08.2017 - Zodra je een kop koffie te veel hebt gedronken, merk je het effect meteen. Wat kun je doen om het effect van te veel cafeïne te neutraliseren? Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

14.08.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Tips tegen oorpijn in het vliegtuig

12.08.2017 - Heb jij last van oorpijn in het vliegtuig? Met deze tips verminder je de oorpijn. Lees verder

Hoe maak je oordoppen schoon?

11.08.2017 - Als je je oordoppen regelmatig gebruikt, is het niet vreemd dat er bacteriën op komen. Regelmatig schoonmaken is dus belangrijk. Lees verder

Hoe weet je dat je gehoorschade hebt opgelopen?

09.08.2017 - Je oren zijn kwetsbaarder dan je denkt. De veilige limiet waaraan je gehoor mag worden blootgesteld, is tachtig decibel. Regelmatig geluid boven die grens kan leiden tot gehoorschade. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 111 |

Daghoroscoop
Maagd

Jouw dag staat in het teken van je grenzen. Ze opnieuw ontdekken en ze…

» Naar de daghoroscopen