×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Suiker vermijden? Lees etiketten

Hoe kun je suiker vermijden? Lees etiketten
27.01.2014 - Redactie

Wil je suiker vermijden? Lees dan de etiketten van producten. Marije van Fitnessbijbel voor Vrouwen geeft ons een snelcursus etiketten lezen en suiker herkennen.


Marije: ‘De basis van gezonde voeding en keuzes maken is het lezen van etiketten. Deze basis zorgt ervoor dat doelen gehaald worden. Echt hoor, wij worden niet dik van een boterham meer of minder, een banaan (te veel) als tussendoortje of een keer extra opscheppen. We worden dik van niet-etiketten lezen. Als je weet dat er in sommige broodsoorten, kipfilet en zelfs in thee suiker zit, dan is elke gezonde boterham (met kipfilet en een kop thee) er een te veel!

Leer etiketten lezen
Je hoeft geen voedingsexpert te zijn om gezonde keuzes te maken. Als je de volgende techniek beheerst, dan heb je al zoveel gewonnen en is het behalen van fitnessdoelen alleen nog maar een kwestie van dagen in plaats van weken.

Pak er een product bij
Ik ga het simpel voor je houden en met name de grootste oplichter bekend maken. Pak er maar even een willekeurig verpakt product bij, dan leer ik je het direct.

Op een verpakking staan tabellen. Je ziet hier onder andere hoeveel calorieën en vetten erin zitten. Dit mag je even overslaan. Immers, als de ingrediëntenlijst goed is, zijn de tabellen (en calorieën) het ook. Kijk daarom altijd naar de ingrediëntenlijst.

De boosdoeners
Ingrediënten die aangeven of een product je dik en ongezond maken (de grootste oplichters!) zijn:
(riet)suiker, glucose-fructosesiroop/stroop, high fructose, corn syrup. Kijk juist naar producten waar je het niet van verwacht zoals brood, zuivel, vlees en vis. Gelukkig ligt er vaak in hetzelfde schap een soort waar het niet in zit (soms ook nog goedkoper!)

Als je dan toch kijkt, onthoud het volgende ook:
De eerste drie ingrediënten zijn belangrijker dan de rest. Je eet vooral deze. Vermijd ingrediënten die je niet kunt uitspreken en beperk je tot het soort je kent. Probeer E-nummers (m.u.v. E100 & E300- lijn) ook zoveel mogelijk te vermijden.

Ga op onderzoek uit. Als je deze producten elimineert en vervangt voor dezelfde zonder, is dat absolute winst en succes gegarandeerd!

Go for it!


Marije de Vries (1981) onderneemt en werkt als trainer en coach binnen de fitnessbranche en het bedrijfsleven. Met een door haar ontwikkeld veranderingsprogramma helpt zij ieder jaar duizenden mannen, vrouwen en werknemers met de overstap naar een ideale lifestyle.

Kom een keer gratis sporten bij Marije of bij haar collega's! Print de dagpas uit en lever hem in, of bel om een training te plannen. Kijk op www.indooraction.nl/rooster om het lesprogramma te bekijken.

Wat vind je ervan?

Reacties

De leefstijl van Elze Schaap

14.12.2017 - Elze Schaap (35) maakt als Tante Toos Suikerloos verantwoord snoep. En het liefst wil ze alle kinderen in Nederland aan een healthy lifestyle helpen: 'Hoe jonger je gezond leert eten, hoe beter.' Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

11.12.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Dit is wat je kunt eten om je darmen optimaal te laten werken

10.12.2017 - Darmproblemen kunnen heel hardnekkig en vervelend zijn. Voedingsdeskundige en gastblogger Anita Mulderij helpt je om stappen te zetten in het juiste voedingspatroon. Lees verder

Wat gebeurt er als je je tanden niet poetst?

09.12.2017 - Sla jij wel eens een poetsbeurt over? Hierna denk je er wel twee keer over na. Lees verder

Heb ik een magnesium-tekort?

09.12.2017 - Met een gezond voedingspatroon krijg je meestal genoeg magnesium binnen. Toch zijn er mensen die zonder dat ze het weten een magnesium-tekort hebben. Ontdek hoe je de klachten van een magnesiumtekort kunt herkennen. Lees verder

Onderzoek: we moeten ons voedingspatroon drastisch aanpassen

06.12.2017 - Een opvallende kop op Nu.nl: 'Europeanen moeten hun voedingspatroon drastisch aanpassen'. Het is een waarschuwing van Europese academici. We zouden minder calorieën moeten binnen krijgen en minder vlees eten. Lees verder

Helpt het om een ui naast je bed te zetten als je verkouden bent?

06.12.2017 - Misschien ken je het nog van vroeger, toen je moeder een gesneden ui op een schoteltje naast je bed zette als je verkouden was. Helpt het echt? Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

04.12.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 117 |
Mis niets
Daghoroscoop
Boogschutter

Jij houdt niet van verantwoordelijkheden en gaat ze tot nu toe met succes uit…

» Naar de daghoroscopen

Mis niets van Santé

Like ons op Facebook en blijf op de hoogte van onze
tips en artikelen over een gezond, gelukkig, fit, mooi en
lekker leven. En mis geen enkele Klik & Win!