×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Suiker vermijden? Lees etiketten

Hoe kun je suiker vermijden? Lees etiketten
27.01.2014 - Redactie

Wil je suiker vermijden? Lees dan de etiketten van producten. Marije van Fitnessbijbel voor Vrouwen geeft ons een snelcursus etiketten lezen en suiker herkennen.


Marije: ‘De basis van gezonde voeding en keuzes maken is het lezen van etiketten. Deze basis zorgt ervoor dat doelen gehaald worden. Echt hoor, wij worden niet dik van een boterham meer of minder, een banaan (te veel) als tussendoortje of een keer extra opscheppen. We worden dik van niet-etiketten lezen. Als je weet dat er in sommige broodsoorten, kipfilet en zelfs in thee suiker zit, dan is elke gezonde boterham (met kipfilet en een kop thee) er een te veel!

Leer etiketten lezen
Je hoeft geen voedingsexpert te zijn om gezonde keuzes te maken. Als je de volgende techniek beheerst, dan heb je al zoveel gewonnen en is het behalen van fitnessdoelen alleen nog maar een kwestie van dagen in plaats van weken.

Pak er een product bij
Ik ga het simpel voor je houden en met name de grootste oplichter bekend maken. Pak er maar even een willekeurig verpakt product bij, dan leer ik je het direct.

Op een verpakking staan tabellen. Je ziet hier onder andere hoeveel calorieën en vetten erin zitten. Dit mag je even overslaan. Immers, als de ingrediëntenlijst goed is, zijn de tabellen (en calorieën) het ook. Kijk daarom altijd naar de ingrediëntenlijst.

De boosdoeners
Ingrediënten die aangeven of een product je dik en ongezond maken (de grootste oplichters!) zijn:
(riet)suiker, glucose-fructosesiroop/stroop, high fructose, corn syrup. Kijk juist naar producten waar je het niet van verwacht zoals brood, zuivel, vlees en vis. Gelukkig ligt er vaak in hetzelfde schap een soort waar het niet in zit (soms ook nog goedkoper!)

Als je dan toch kijkt, onthoud het volgende ook:
De eerste drie ingrediënten zijn belangrijker dan de rest. Je eet vooral deze. Vermijd ingrediënten die je niet kunt uitspreken en beperk je tot het soort je kent. Probeer E-nummers (m.u.v. E100 & E300- lijn) ook zoveel mogelijk te vermijden.

Ga op onderzoek uit. Als je deze producten elimineert en vervangt voor dezelfde zonder, is dat absolute winst en succes gegarandeerd!

Go for it!


Marije de Vries (1981) onderneemt en werkt als trainer en coach binnen de fitnessbranche en het bedrijfsleven. Met een door haar ontwikkeld veranderingsprogramma helpt zij ieder jaar duizenden mannen, vrouwen en werknemers met de overstap naar een ideale lifestyle.

Kom een keer gratis sporten bij Marije of bij haar collega's! Print de dagpas uit en lever hem in, of bel om een training te plannen. Kijk op www.indooraction.nl/rooster om het lesprogramma te bekijken.

Wat vind je ervan?

Reacties

De leefstijl van Sanne van Rooij

20.10.2017 - Sanne van Rooij van blog Living the Green Life geeft toe dat het woord 'veganistisch' een beetje suf klinkt. Maar de lifestyle is dat allesbehalve. Ze probeert zoveel mogelijk mensen te inspireren om vaker plantaardig te eten. Dat deed ze al via Instagram, maar nu is ook haar kookboek Easy Vegan uit. Lees verder

Tips tegen vaginale droogheid

18.10.2017 - Nee, het is misschien geen sexy onderwerp, maar veel vrouwen hebben er last van. 35% van de vrouwen vanaf 18 jaar heeft er last van. In de overgang is dat zelfs de helft van de vrouwen. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

16.10.2017 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

Gestopt met ontbijten. Wat is intermittent fasting?

14.10.2017 - In Santé lees je het verhaal van Santé's vormgever Saskia, ruim een jaar geleden is ze gestopt met ontbijten nadat ze een verhaal over intermittent fasting las. Lees verder

3 tips tegen een zwakke blaas

13.10.2017 - Bijna iedere vrouw heeft er op een bepaald moment in haar leven weleens last van: ongewenst urineverlies door een verzwakte blaas. Hoe kom je er vanaf? Lees verder

Hoe kom je aan een zwakke blaas?

07.10.2017 - Bijna iedere vrouw heeft er op een bepaald moment in haar leven weleens last van: ongewenst urineverlies door een verzwakte blaas. Hoe komt het? Lees verder

3 'slechte' gewoontes die stiekem best goed voor je zijn

06.10.2017 - Aan slechte gewoontes zitten soms verrassend goede kanten. Lees verder

Tandpijn? Hier kan het door komen

06.10.2017 - Heb je last van tandpijn? Eén van de volgende drie dingen zou de oorzaak kunnen zijn. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 115 |
Daghoroscoop
Weegschaal

Neem even een pauze. Jij moet je voorbereiden en beschermen voor de komende…

» Naar de daghoroscopen