×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Suiker vermijden? Lees etiketten

Hoe kun je suiker vermijden? Lees etiketten
27.01.2014 - Redactie

Wil je suiker vermijden? Lees dan de etiketten van producten. Marije van Fitnessbijbel voor Vrouwen geeft ons een snelcursus etiketten lezen en suiker herkennen.


Marije: ‘De basis van gezonde voeding en keuzes maken is het lezen van etiketten. Deze basis zorgt ervoor dat doelen gehaald worden. Echt hoor, wij worden niet dik van een boterham meer of minder, een banaan (te veel) als tussendoortje of een keer extra opscheppen. We worden dik van niet-etiketten lezen. Als je weet dat er in sommige broodsoorten, kipfilet en zelfs in thee suiker zit, dan is elke gezonde boterham (met kipfilet en een kop thee) er een te veel!

Leer etiketten lezen
Je hoeft geen voedingsexpert te zijn om gezonde keuzes te maken. Als je de volgende techniek beheerst, dan heb je al zoveel gewonnen en is het behalen van fitnessdoelen alleen nog maar een kwestie van dagen in plaats van weken.

Pak er een product bij
Ik ga het simpel voor je houden en met name de grootste oplichter bekend maken. Pak er maar even een willekeurig verpakt product bij, dan leer ik je het direct.

Op een verpakking staan tabellen. Je ziet hier onder andere hoeveel calorieën en vetten erin zitten. Dit mag je even overslaan. Immers, als de ingrediëntenlijst goed is, zijn de tabellen (en calorieën) het ook. Kijk daarom altijd naar de ingrediëntenlijst.

De boosdoeners
Ingrediënten die aangeven of een product je dik en ongezond maken (de grootste oplichters!) zijn:
(riet)suiker, glucose-fructosesiroop/stroop, high fructose, corn syrup. Kijk juist naar producten waar je het niet van verwacht zoals brood, zuivel, vlees en vis. Gelukkig ligt er vaak in hetzelfde schap een soort waar het niet in zit (soms ook nog goedkoper!)

Als je dan toch kijkt, onthoud het volgende ook:
De eerste drie ingrediënten zijn belangrijker dan de rest. Je eet vooral deze. Vermijd ingrediënten die je niet kunt uitspreken en beperk je tot het soort je kent. Probeer E-nummers (m.u.v. E100 & E300- lijn) ook zoveel mogelijk te vermijden.

Ga op onderzoek uit. Als je deze producten elimineert en vervangt voor dezelfde zonder, is dat absolute winst en succes gegarandeerd!

Go for it!


Marije de Vries (1981) onderneemt en werkt als trainer en coach binnen de fitnessbranche en het bedrijfsleven. Met een door haar ontwikkeld veranderingsprogramma helpt zij ieder jaar duizenden mannen, vrouwen en werknemers met de overstap naar een ideale lifestyle.

Kom een keer gratis sporten bij Marije of bij haar collega's! Print de dagpas uit en lever hem in, of bel om een training te plannen. Kijk op www.indooraction.nl/rooster om het lesprogramma te bekijken.

Wat vind je ervan?

Reacties

Ik heb een tekenbeet, wat nu?

20.06.2018 - Een tekenbeet kun je ongemerkt oplopen, bijvoorbeeld tijdens een wandeling door het bos of nadat je op het gras hebt gezeten. Het is belangrijk om een teek zo snel mogelijk te verwijderen. Weet jij waar je op moet letten? Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

18.06.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

5 tips om je moedervlekken te controleren

16.06.2018 - Het is belangrijk om je moedervlekken in de gaten te houden. Als er iets afwijkend is, is de kans groter dat je het op tijd door hebt. Lees verder

Tips tegen hooikoorts

15.06.2018 - Naast medicijnen gebruiken, zijn er meer dingen die je kunt doen om je hooikoorts te verminderen. Lees verder

Hoe werkt bloed doneren?

14.06.2018 - Bloed doneren is een relatief simpele daad en je kunt er zelfs levens door redden. De eerste keer bloed doneren kan best spannend zijn. We vertellen je alvast wat handig is om te weten. Lees verder

7 manieren om deze week je gezondheid te verbeteren

11.06.2018 - Iedere week geven we je een aantal tips om deze week aan je gezondheid te werken. Lees de tips van deze week. Lees verder

7 praktische tips om minder plastic te gebruiken

06.06.2018 - Plastic is erg slecht voor het milieu. Veel van het plastic dat in de oceaan drijft, is plastic dat maar één keer gebruikt is. Lees verder

Doen: 10 minuten stevig wandelen

05.06.2018 - Er wordt vaak gesproken over 10.000 stappen per dag. Waar dat doel vandaan komt, is niet helemaal duidelijk. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 125 |
Mis niets
Daghoroscoop
Kreeft

Je bent een geduldig en trouw mens. Een gedane belofte zul jij niet gauw…

» Naar de daghoroscopen