×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

5 tips voor een gezonder ontbijt

5 tips voor een gezonder ontbijt
16.02.2013 - Redactie

Is jouw ontbijt gezond of trap je toch in één van de valkuilen?


Gebruik deze tips in je voordeel.

Laat je niet misleiden door vruchtensap
Het klinkt gezond om een sapje bij je ontbijt te drinken, maar veel varianten uit de supermarkt zijn helemaal niet zo gezond. Altijd goed: een los stuk fruit eten en daarbij een glas water drinken.

Weersta de verleiding van zoet
Pannenkoeken als ontbijt zijn niet erg gezond en ze vullen maar voor korte tijd. Hetzelfde geldt voor andere zoetigheden. Ze zorgen voor een piek in je bloedsuikerspiegel, maar na een paar uur heb je alweer honger. Eet tijdens het ontbijt liever volkoren producten, yoghurt of een ei.

Voeg niets toe aan je koffie
Op je gemak een kop koffie drinken, is voor veel mensen de perfecte manier om rustig wakker te worden. Daar is niets mis mee. Let vooral op wat je aan je koffie toevoegt: suiker, siroop met een smaak, slagroom, dat zijn de boosdoeners. Wil je van deze extra's door je koffie af? Bouw het dan langzaam af, tot je je koffie op de gewenste manier drinkt.

Altijd klaar voor honger
We moeten toegeven, soms schiet ontbijten erbij in. Zorg dat je wat gezonde en voedzame snacks zoals mueslirepen (check wel even het etiket, sommige mueslirepen bevatten veel calorieën) en crackers hebt liggen. Deze gris je makkelijk mee onderweg naar je werk. Leg ook een pak in je bureaula op het werk. 

Sla je ontbijt niet over
Je hebt niet gegeten sinds je naar bed ging, probeer daarom 's ochtends altijd iets te eten. Ook als je je niet lekker voelt of geen honger hebt. Door maaltijden over te slaan, gaat je stofwisseling langzamer werken.

De spreuk ontbijt als een keizer, lunch als een koning en dineer als een bedelaar klopt wat betreft het ontbijt: een goed ontbijt is een goed en gezond begin van de dag.

Wat heb jij vandaag op als ontbijt?

 

Bron: Shape.com
Foto: Shutterstock.com
Wat vind je ervan?

Reacties

Aanslag op je tanden

17.09.2018 - Je dagelijkse dosis koffie en thee kan zorgen voor aanslag op je tanden Met deze tips voorkom je dat. Lees verder

Je spijsvertering: stap voor stap

12.09.2018 - Je spijsvertering is een superslim systeem dat veel invloed heeft op hoe goed je je voelt. Hoe werkt het precies? Lees verder

Papiersnee pijn

08.09.2018 - Een snee door papier is vaak amper zichtbaar, maar de pijn kan venijnig zijn. Hoe komt dat? Lees verder

Total body scan

05.09.2018 - Waarom wel een APK voor je auto, maar niet voor je lijf? Lees verder

Extra gewicht meegenomen van vakantie?

05.09.2018 - Advertorial - Genoten van milkshakes aan de Spaanse kust? Je raakt het extra gewicht weer kwijt met Cambridge Weight Plan. Lees verder

Heb ik zware botten?

31.08.2018 - Zijn zware botten een (slap) excuus? Lees verder

Wond spoelen

31.08.2018 - Even niet opletten in de keuken en je vingers zijn gefileerd in plaats van de vis. Of er komt een kind huilend binnen met een schaafwond. Hoe ontsmet je deze wondjes nu het best? Lees verder

6 redenen waarom je gewicht schommelt

30.08.2018 - De ene dag kun je zomaar meer wegen dan de andere dag. Dus ben je sinds vorige week twee kilo 'aangekomen'? Geen paniek. Misschien is er een van deze dingen aan de hand. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 127 |
Mis niets
Daghoroscoop
Maagd

Af en toe een beetje lef zou ook jou best goed doen. Als je niet uitkijkt…

» Naar de daghoroscopen