×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

5 tips voor een gezonder ontbijt

5 tips voor een gezonder ontbijt
16.02.2013 - Redactie

Is jouw ontbijt gezond of trap je toch in één van de valkuilen?


Gebruik deze tips in je voordeel.

Laat je niet misleiden door vruchtensap
Het klinkt gezond om een sapje bij je ontbijt te drinken, maar veel varianten uit de supermarkt zijn helemaal niet zo gezond. Altijd goed: een los stuk fruit eten en daarbij een glas water drinken.

Weersta de verleiding van zoet
Pannenkoeken als ontbijt zijn niet erg gezond en ze vullen maar voor korte tijd. Hetzelfde geldt voor andere zoetigheden. Ze zorgen voor een piek in je bloedsuikerspiegel, maar na een paar uur heb je alweer honger. Eet tijdens het ontbijt liever volkoren producten, yoghurt of een ei.

Voeg niets toe aan je koffie
Op je gemak een kop koffie drinken, is voor veel mensen de perfecte manier om rustig wakker te worden. Daar is niets mis mee. Let vooral op wat je aan je koffie toevoegt: suiker, siroop met een smaak, slagroom, dat zijn de boosdoeners. Wil je van deze extra's door je koffie af? Bouw het dan langzaam af, tot je je koffie op de gewenste manier drinkt.

Altijd klaar voor honger
We moeten toegeven, soms schiet ontbijten erbij in. Zorg dat je wat gezonde en voedzame snacks zoals mueslirepen (check wel even het etiket, sommige mueslirepen bevatten veel calorieën) en crackers hebt liggen. Deze gris je makkelijk mee onderweg naar je werk. Leg ook een pak in je bureaula op het werk. 

Sla je ontbijt niet over
Je hebt niet gegeten sinds je naar bed ging, probeer daarom 's ochtends altijd iets te eten. Ook als je je niet lekker voelt of geen honger hebt. Door maaltijden over te slaan, gaat je stofwisseling langzamer werken.

De spreuk ontbijt als een keizer, lunch als een koning en dineer als een bedelaar klopt wat betreft het ontbijt: een goed ontbijt is een goed en gezond begin van de dag.

Wat heb jij vandaag op als ontbijt?

 

Bron: Shape.com
Foto: Shutterstock.com
Wat vind je ervan?

Reacties

Waarom rekken we ons uit als we wakker worden?

09.12.2018 - Jezelf uitrekken voelt niet alleen goed, het helpt je bij het wakker worden door de volgende drie voordelen. Lees verder

Hoofdpijn na het huilen

03.12.2018 - Aan de ene kant lucht een huilbui op, maar na afloop kun je hoofdpijn hebben. Waardoor ontstaat hoofdpijn na het huilen? Lees verder

Overstappen naar een andere zorgverzekering?

28.11.2018 - De premies voor 2019 zijn bekend. Overweeg jij een overstap? Dit zijn vijf punten waar je op kunt letten. Lees verder

Ui tegen verkoudheid

27.11.2018 - Misschien ken je het nog van vroeger, toen je moeder een gesneden ui op een schoteltje naast je bed zette als je verkouden was. Helpt het echt? Lees verder

Waarom kom ik zo snel aan?

25.11.2018 - Sommige mensen lijken alles te kunnen eten, terwijl jij het gevoel hebt dat je al aankomt als je kíjkt naar een brownie. Waar komt dat verschil door? Lees verder

Wat is de ideale temperatuur in huis?

25.11.2018 - De één zet de verwarming het liefst op 22 graden, terwijl de ander 17 graden prima vindt. Wat comfortabel is, is voor iedereen anders, maar er zijn richtlijnen. Lees verder

Tandpijn? Hier kan het door komen

22.11.2018 - Heb je last van tandpijn? Eén van de volgende drie dingen zou de oorzaak kunnen zijn. Lees verder

Als je niet slaapt, rust je dan toch uit?

21.11.2018 - Zeiden jouw ouders ook dat je toch uitrust als je niet slaapt? Zit er een kern van waarheid in deze uitspraak, of is het onzin? Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 129 |
Mis niets
Daghoroscoop
Boogschutter

Misschien staat je vandaag een klein voordeeltje te wachten. Een goede dag…

» Naar de daghoroscopen