Yoga voor in de auto

Yoga voor in de auto

Je kent het vast wel, je hebt een drukke dag en racet van hot naar her. Tijd voor ontspanning is er niet.

Toch moet je juist op zulke dagen even een moment nemen om op adem te komen en je lichaam en geest te ontspannen.

Een manier om dit te doen en de moeite van het uitproberen waard is: yoga in de auto. De Amerikaanse yoga-docente Monica Stone doet het voor en laat vier eenvoudige figuren zien.

 

  1. Zittende Twist (Ardha Matsyendrasana)

    Een perfecte beweging om de rugwervels elastischer te maken. Je strekt je schouder, heupen en nek.

  2. Intense strekking van het westen (Paschimottanasana

    Je strekt in deze vorm vooral je hamstrings, maar ook je schouders en rug profiteren. De organen onder het middenrif worden gestimuleerd.

  3. Kameel (Ultrasana)

    Een goede buiging van je rug en strekking van de armen. Deze houding opent ook het hart en geeft vrijheid.

  4. Lotushouding (Padmasana)

    De lotushouding brengt rust in je hoofd, maar stimuleert tegelijkertijd het bekken, de rug, buik en blaas.

Genoeg plek in de auto

Afhankelijk van hoe groot je bent, moet je natuurlijk je stoel behoorlijk verstellen. Als je echt niet meer zonder een goede yoga-sessie in de auto kunt, is de binnenruimte van je auto natuurlijk extra belangrijk. De volgende keer dat je op zoek moet naar een nieuwe auto kun je hier rekening mee houden. Zo kun je je yoga beter beoefenen, maar je kunt ook meer spullen en personen vervoeren. En dat kan ook heel wat stress in je leven schelen.

Beeldrechten: Flickr Do Yoga! Carolyn Coles CC BY 2.0 Bepaalde rechten voorbehouden