Ruzie in de apotheek
4 juni 2015
Is het voor jou wel eens onduidelijk wat, waarom en hoeveel je moet betalen voor je medicijnen bij de apotheek, of waarom je opeens een ander geneesmiddel krijgt dan gebruikelijk? Je bent niet de enige, en dat zorgt voor problemen in de apotheek.
Boze klanten
Medewerkers in apotheken hebben iedere dag te maken met boze klanten. Ruzies gaan vaak over de kosten en vergoeding van medicijnen. Verder zijn er klachten van mensen die moeten betalen voor de uitleg of hun medicijnen bij een andere apotheek moeten ophalen.
Minder aandacht voor de uitleg
Voor apothekers is het vervelend, zij hebben geen invloed op deze zaken. Wanneer mensen boos of gefrustreerd zijn, luisteren ze niet goed naar de uitleg over de bijwerkingen van medicijnen.
Gebruik het meldpunt
De onvrede van klanten is vooral te herleiden naar de complexe regelgeving van zorgverzekeraars, vindt de brancheorganisatie van apotheken. De organisatie vraagt om klachten te melden via het Meldpunt Medicijnkosten. Zo moet er inzicht komen in de klachten en meer transparante en begrijpelijke informatie beschikbaar komen voor het publiek.
Bron: Metro | Beeld: Shutterstock