category colour brushLekker

Hoe maak je je maaltijd lichter?

Gebruik deze tips om je avondeten lichter te maken, maar wel even smaakvol te laten zijn.

Citroensap
Het sap van een citroen is een perfecte vervanger voor saus. Het sap voegt een heerlijk frisse smaak toe. Ook een goede dressing voor je salade.

Kruiden
Experimenteer wat vaker met kruiden. Kruiden zijn gezond en kunnen voor verassende combinaties zorgen. Denk er ook eens aan om het zout te laten staan en voor kruiden te kiezen >>

Oven
Gebruik de oven eens wat vaker. Het duurt vaak iets langer om een gerecht in de oven te bereiden, maar het is vaak een stuk gezonder dan het alternatief (frituren, de magnetron...).

Groentebouillon
Gebruik groentebouillon in plaats van olie om groenten en kip te garen.

Knapperig korstje
Wil je kip of vis met een knapperig laagje, bestrooi je gerecht dan voor je het in de oven zet met kruimels cornflakes. Je kunt ook beschuitkruimels over een ovenschotel strooien.

Aardappelpuree
Vervang in een dikkere soep de room door aardappelpuree.

Heb jij goede tips om een lichter diner te bereiden?

 

Santé

in je brievenbus?

Bestel nu

Als eerste op de hoogte?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief van Santé!

  • Pinterest