Placeholder

Vrouw voelt zich mooier tijdens Kerst

Tijdens de feestdagen voelen vrouwen zich een stuk mooier dan op een normale dag van het jaar. Geven vrouwen hun uiterlijk op een ‘normale dag’ nog een 6,8, tijdens Kerst geven ze zichzelf maar liefst een 8,1.

Feestmake-up testen
Vrouwen zijn in de aanloop naar de feestdagen dan ook veel met hun uiterlijk bezig. Zo test een kwart van de vrouwen 1 tot 4 weken voor de feestdagen haar nieuwe feestmake-up al uit. Eén op de vijf vrouwen begint 2 tot 7 dagen van tevoren met de voorbereidingen voor haar look. Dit blijkt uit onderzoek naar beauty tijdens de feestdagen, dat Etos liet uitvoeren onder Nederlandse vrouwen.

De Nederlandse vrouw bespaart geen tijd of moeite als het om voorbereidingen voor de feestdagen gaat. Gemiddeld staan vrouwen een half uur voor de spiegel om zich mooi te maken voor de kerstdagen. Op een normale dag hebben vrouwen aan ongeveer de helft voldoende. Op Oudejaarsdag spenderen vrouwen gemiddeld iets minder lang achter de kaptafel: 22 minuten.

Beautytrends
Kerst is ook de ideale gelegenheid om met beautytrends te experimenteren. Een trend die vrouwen graag willen proberen tijdens de feestdagen is de smokey eye (28 procent). Verder scoren ook ‘het decolleté benadrukken met glitterpoeder’ en ‘glansspray gebruiken in het haar’ hoog.

Zo maak je de perfecte smokey eyes >

Ook werd gevraagd waardoor de vrouwen zich tijdens de feestdagen meer glamourous voelden. Voor driekwart van de vrouwen was dat ‘mooi opgemaakt zijn’. Maar ook gaf 75 procent aan dat ‘lekker ruiken’ en ‘het haar op en top in model hebben zitten’ ze een extra chic gevoel geeft.

Beautyergenissen…
Helaas kunnen tijdens de feestdagen ook beautyproblemen de kop op steken. Het overgrote deel van de vrouwen vreest een bad hairday dan ook het meest tijdens de kerstdagen. De grootste beautynachtmerrie die vrouwen zich verder kunnen voorstellen tijdens de feestdagen is een pukkel in het gezicht (24 procent). Daarna is een haarkleur die verkeerd uitpakt een rampscenario voor veel vrouwen (10 procent).