Placeholder

Online shopergenissen

Online shoppen vanuit je luie stoel lijkt heerlijk relaxt. Toch blijken er genoeg ergernissen te zijn tijdens het shoppen op het web.

Miskopen
De mensen achter online betaalsysteem PayPal hebben onderzoek laten doen door Peil.nl onder 3000 deelnemers naar de grootste ergernissen bij het virtueel shoppen. En de resultaten liegen er niet om. Maar liefst 52 procent van alle online shoppers ergert zich aan webshop-eigenaren die niet reageren bij een online miskoop.

Wanneer de retourkosten voor eigen rekening zijn geeft 21 procent aan zeer geïrriteerd te raken. Verder wekken zaken als kapotte spullen, waarvoor de eigenaar geen verantwoordelijkheid neemt (18 procent) en een tegoedbon krijgen, in plaats van je geld retour (10 procent) bij veel webshoppers irritatie op.

Pluspunten
Gelukkig hadden de deelnemers ook iets positiefs te zeggen over het online winkelen. Door 43 procent van de ondervraagden wordt een vriendelijke en snelle reactie van webshopeigenaren zeer gewaardeerd.

Verder wordt een verantwoordelijke verkoper die niet discussieert over de schuldvraag door 36 procent van de consumenten erg op prijs gesteld. Een snelle teruggave van het geld maakt voor 17 procent  van de consumenten veel goed en voor 5 procent wordt een gratis antwoordnummer voor retourzendingen als zeer prettig ervaren bij een online miskoop.

Shop met fikse korting in de Santé webshop >


(