×
AdBlock gedetecteerd!

Beste bezoeker,

Wij zien dat je een adblocker gebruikt die ervoor zorgt dat je geen advertenties ziet op onze website. Dit vinden wij jammer, want de artikelen op onze website zijn mede dankzij deze advertenties gratis te lezen en bekijken. Wil jij een uitzondering maken voor onze website of meer lezen over de wijze waarop wij met advertenties omgaan? Klik dan hier.

Koolhydraten: de schrik van elke vrouw, maar niet voor jou!

Koolhydraten: de schrik van elke vrouw, maar niet voor jou!
06.12.2012 - Redactie

In dit item heb ik het over brood, pasta en rijst. De producten waar veel mensen vraagtekens bij hebben. Moet je ze nou wel of niet eten? Mijn antwoord: absoluut wel!


Om ervoor te zorgen dat je lijf in (top)vorm blijft, ga je met brood, rijst en pasta om, net zoals je doet met je favoriete partyoutfit. Dé outfit die je naar feestjes aantrekt of tijdens een date of avondje uit. Deze producten zijn dus niet zo vanzelfsprekend als je huispak, of simpele maar o zo lekker zittende spijkerbroek. Kwaliteit gaat voor kwantiteit!

Mijn advies voor iedereen die slank en strak wilt worden en blijven
Heb je een zittend beroep? Beperk de inname van deze producten tot één maaltijd per dag. Bijvoorbeeld een rijk ontbijt of lunch met (rogge/spelt/volkoren)brood en/of lijnzaad. Het liefst zo vroeg mogelijk op de dag zodat je lijf de energie ervan plukt en je het verbrandt.

Ga je sporten of ben je actief die dag?
Dan is het verstandig om ruim twee uur van tevoren nog iets koolhydraatrijks te eten zoals een klein beetje volkorenpasta, zilvervliesrijst of brood. Drukke actieve dag? Dan geldt hetzelfde; twee koolhydraatrijke momenten. Op dagen dat je weinig beweegt, eet je lichter. Bijvoorbeeld een salade of soep.

Extra tips
De verhouding op je bord is 1/3. De rest groente, vlees, vis, yoghurt of kwark. Ongeveer 75 à 100 gram (klein handje) is al gemiddeld zo rond de 350 à 400 calorieën. Meer dan voldoende dus.

Eet geen extra energie als je deze niet meer verbrandt. Eet al helemaal geen extra energie als je het de volgende dag ook niet verbrandt.

Door te sporten en elke dag actief te zijn is het mogelijk om vaker koolhydraatrijk te eten en te genieten van deze producten zonder het terug te zien op de weegschaal.

Onthoud
Veel calorieën eten (kanen als een bouwvakker) is niet erg, mits het bord gevuld is met gezonde producten, het één bord is en deze energie zo vroeg mogelijk op de dag genuttigd wordt en/of binnen een actieve leefstijl.

Bekijk de voedingslijst om te zien welke koolhydraten goed voor je zijn.

Marije
Fitnessbijbel voor Vrouwen

Wat vind je ervan?

Reacties

Waarom worden panty's altijd zo stoffig?

26.11.2018 - Het pantyseizoen is aangebroken. Het valt op dat panty's zo snel stoffig worden, maar dat is dus niet alleen stof… Lees verder

Pilschaarste

21.11.2018 - Al een paar maanden is er een tekort aan de meest gebruikte anticonceptiepil. Lees verder

Suiker Challenge

19.11.2018 - Gemiddeld krijgen we iedere dag anderhalf tot twee keer meer suiker binnen dan goed voor ons is. Vanaf vandaag kun je samen met het Diabetes Fonds de challenge aangaan om een week lang te eten zonder toegevoegde suikers. Lees verder

kiwi

15.10.2018 - Volgens het RIVM eet slechts 15 procent van de volwassenen genoeg groenten en fruit. Met het Happiness Fuel Station wil Zespri daar verandering in brengen. Lees verder

Omgevingsgeluid

10.10.2018 - Geldt dat voor jouw huis ook? Je kunt het controleren. Lees verder

Waar hangt een AED?

08.10.2018 - Volgens onderzoek van de Hartstichting weet 34 procent van de Nederlanders niet waar de dichtstbijzijnde defibrillator hangt. Lees verder

Brandwond bij kind

20.09.2018 - Op de eerste hulp komen soms kinderen waarbij de brandwondenzorg thuis niet helemaal goed is gegaan. Lees verder

Alzheimer Socks

19.09.2018 - Mensen met dementie hebben dagelijks te maken met verwarring en daar staan deze sokken - twee verschillende sokken - symbool voor. Lees verder

« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | ... | 138 |
Mis niets
Daghoroscoop
Boogschutter

Het zou niet onverstandig zijn als jij eens stil zou staan bij je gezondheid.…

» Naar de daghoroscopen