category colour brushFit/Work-outs

6 oefeningen die je in het zwembad kunt doen

Misschien ben je niet het type om naar het zwembad te gaan en baantjes te trekken, maar als je met mooi weer toch het zwembad bezoekt, is dat een uitgelezen kans om een aantal oefeningen te doen.

1. Doe interval training
Zwem of watertrappel zo hard als je kunt voor 30 seconden. Drijf daarna 30 seconden rustig op je rug en herhaal deze oefening een aantal keer.

2.Push-ups
In het water ben je lichter waardoor een moeilijke oefening, zoals de push-up, een stuk makkelijker uit te voeren is.

3. Golven springen
Door over de golven te springen, combineer je fun met actief bezig zijn en dat is altijd een goede combinatie. Probeer variaties te maken door ook achterstevoren of zijwaarts te springen of je benen tijdens de sprong te kruisen. Net als vroeger.

4. Ga naar een waterpretpark
Om bovenaan de glijbanen te komen moet je vaak veel heuvels en trappen lopen. Work that ass!

5. Met een bal spelen
Gooi over met een bal of gooi een bal in het water en probeer hem zo snel mogelijk te pakken.

6. Buikspieroefeningen
Je buikspieren trainen in het zwembad is heel makkelijk. Door door het water te lopen, train je je buikspieren al. Een andere oefening: Ga met je rug tegen de rand van het zwembad staan en leg je ellebogen op de kant. Lift je gestrekte benen zodat ze evenwijdig met het wateroppevlak zijn. Trek je benen richting je borst en strek ze weer uit. Je kunt je benen ook naar links en naar rechts trekken om je schuine buikspieren te trainen.

Beeld: Shutterstock

Santé

in je brievenbus?

Bestel nu

Als eerste op de hoogte?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief van Santé!

  • Pinterest