category colour brushFit/Work-outs

Kuiten stretchen

De hele dag op hoge hakken lopen, hardlopen. Je kuiten hebben heel wat te verduren. Het is belangrijk om je kuiten regelmatig te stretchen. Verkorte kuitspieren kunnen namelijk leiden tot vervelende blessures.

Klassieke muurstretch
Zet je handen tegen de muur. Stap met één been naar achteren. Buig je voorste knie terwijl je de hak van je achterste voet op de grond houdt.  Zorg dat je je voeten paralel houdt. Wissel na ongeveer 20 seconden van been.

Muurstretch 2
Ga dichtbij de muur staan, met je gezicht richting de muur. Flex één voet en plaats je tenen tegen de muur. Wissel na 10 seconden van voet.

Downfacing dog
Deze bekende yogapositie is ideaal om je kuiten te stretchen. Begin vanuit de plank en duw je billen naar het plafond, zodat je lichaam een omgekeerde V maakt. Zorg dat je je hakken op de grond houdt. Houd deze pose een halve minuut vast.

Tenen naar je toe
Ga op de grond zitten en trek je tenen naar je toe. Gebruik eventueel een band om de bal van je voet.

Beeld: Shutterstock

Santé

in je brievenbus?

Bestel nu

Als eerste op de hoogte?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief van Santé!

  • Pinterest