category colour brushFit/Nieuws

In de child's pose

De child's pose is één van de basisposes van yoga. Hoe doe je het en wat zijn de voordelen?

Hoe doe je de child's pose?
1. Ga op je knieën zitten.
2. Buig met je bovenlijf naar de grond. Duw je billen niet geforceerd verder richting je hielen.
3. Leg je armen voor je op de vloer. Zorg dat je je armen niet overstrekt. Ontspan je schouders en nek. Rust met je buik op je bovenbenen en met je voorhoofd op de grond.

Tips
- Lukt het je niet om je billen ver genoeg richting je hielen te krijgen, dan kun je een opgevouwen handdoek tussen je kuiten en bovenbenen leggen.
- Wil je meer stretch voelen, leg dan je knieën iets verder uit elkaar.
- Eindig de pose door rustig met je handen terug te lopen, tot je weer rechtop op je knieën zit.

Voordelen
- In deze pose stretch je lichtjes je heupen, dijen en enkels, dat is goed voor vermoeide spieren. Ook in je cooldown kun je deze pose prima gebruiken.
- De child's pose is een yogahouding die ook geschikt is als ontspanningsoefening als je niet kunt slapen. Hou de pose een tijdje aan en adem rustig.
- Het is goed voor je ademhaling. Tijdens deze stretch krijgen je longen als het ware meer ruimte en doordat je buik op je benen rust, ben je jezelf extra bewust van je ademhaling.

Ga nooit over de grenzen van je eigen lichaam heen. Heb je blessures vraag dan altijd advies aan je sporttrainer of huisarts.

Bronnen: yoga.isport.com, fitnessmagazine.com

Santé

in je brievenbus?

Bestel nu

Als eerste op de hoogte?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief van Santé!

  • Pinterest