category colour brushFit/Lijstjes & Tips

Zo haal je het maximale uit 20 minuten sporten

Korte intensieve trainingen zijn de laatste tijd een hit. Maar een half uur vrije tijd? Geen excuus, je kunt prima 20 minuten sporten. Met deze tips haal je het maximale uit je korte work-out.

Houd het tempo hoog
Twintig minuten op de loopband met een relaxed tempo geeft niet het resultaat waar je op hoopt. Als je weinig tijd hebt, is kort maar krachtig je motto.

Neem niet te veel pauzes
Benut je tijd optimaal door alleen echt noodzakelijke pauzes in te lassen.

To do: thuis aan de slag met deze work-out van 12 minuten

Doe een warming-up en cooling-down
Al heb je weinig tijd, een warming-up en een cooling-down zijn echt noodzakelijk, juist omdat je in een korte tijd zo intensief sport.

Eet niet te veel
Je sport maar kort, dus je hebt niet heel veel extra energie nodig. Eet van tevoren iets kleins en zie het sporten vooral niet als excuus om na afloop een extra koekje te eten. In 20 minuten verbrand je best wat calorieën, maar je kunt ze er ook binnen een minuut weer bij eten.

Ga jij wel eens 20 minuten sporten?

Beeld: Shutterstock

Santé

in je brievenbus?

Bestel nu

Als eerste op de hoogte?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief van Santé!

  • Pinterest