category colour brushFit/Lijstjes & Tips

Tips om 's ochtends te sporten

's Ochtends sporten is heerlijk zodra je het gewend bent, maar om het op te bouwen heb je wel enige discipline nodig.

Onderzoek
Er is onderzoek gedaan waarbij mensen voor of na het ontbijt een wandeling maakten, of helemaal niet bewogen. Daaruit bleek dat je tijdens een wandeling voor het ontbijt meer vetten verbrand. Volgens de onderzoeker is dit omdat je lichaam dan het opgeslagen vet moet aanspreken.

Vroege sporter
Als je dit in gedachten houdt, heb je al een kleine stok achter de deur om voor het ontbijt al te sporten. Met deze tips bouw je het sporten in de ochtend verder op.

  • Niet iedereen trekt het om te sporten zonder ontbijt. En of sporten voor het ontbijt goed of slecht is, zijn ook lange discussies over te voeren. Doe daarom vooral waar jouw lichaam behoefte aan heeft, ook als dat een uitgebreid ontbijt is.
  • Je hoeft niet per se naar de sportschool of te gaan hardlopen. Pak eens de fiets naar je werk/het station.
  • Met je verkeerde been uit bed gestapt? Reageer je af op het sporten en begin daarna fris aan de dag.
  • Pak 's avonds je sporttas in en spreek met een vriendin af samen te sporten. No way dat je eronderuit komt.
  • Er is minder kans dat je aan het eind van de werkdag vermoeid op de bank ploft en tóch maar niet gaat sporten. Lekker 's ochtends gaan dus. Met in het vooruitzicht een avond relaxen.

Kleine kanttekening van de onderzoeker
Trek je het niet om te sporten zonder het ontbijt? Dat is geen ramp. Als je tien dagen lang elke dag een uur stevig wandelt voor het ontbijt val je ongeveer een pond af. Als je normaal helemaal niet beweegt merk je het grootste effect...

Sport jij vaak voor het ontbijt en hoe zorg je dat je het volhoudt?

Santé

in je brievenbus?

Bestel nu

Als eerste op de hoogte?

Schrijf je in voor de nieuwsbrief van Santé!

  • Pinterest