kerst

Blijf in beweging op tweede kerstdag

Tussen de brunch en het diner zijn we met Kerst het liefst binnen: kaarsjes, films kijken, een spelletje doen en tussendoor nog meer eten. Zo maak je je tweede kerstdag wat actiever (en voorkom je die extra kilo’s).

The game is on

Tijdens de feestdagen zijn spelletjes populair en laat dat nou net perfect zijn om te bewegen tijdens kerst. Stof een oude Wii af en speel een aantal sportspellen. Lachen gegarandeerd. En wat dacht je van weer eens ouderwets sjoelen?

Lees ook: ‘Motivatie tips om hard te lopen met de kou’

Schrap het sporten niet

Skip je wekelijkse hardlooprondje niet omdat het kerst is. Heerlijk juist om ’s ochtends vroeg buiten te lopen. Steeds meer sportscholen zijn ook open met kerst, check of er één bij jou in de buurt open is.

Kerstwandeling

Ga met de familie naar buiten voor een fijne wandeling. Na het genieten van de mooie natuur, in de kou, geniet je nog meer van het kerstdiner dat je ’s avonds te wachten staat.

Uitlaatservice

Misschien ben je deze kerst alleen en heb je weinig plannen. Maak de buurtbewoners blij door hun honden uit te laten als ze bij familie of op wintersport zijn.

Voetjes van de vloer

Sluit de avond dansend af. Zet de muziek aan en dans erop los in de huiskamer.

Bron: Santé Archief

Gerelateerde artikelen